رونق دوباره اولین مرکز تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلای یزد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

رونق دوباره اولین مرکز تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلای یزد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد اعلام کرد: اولین مرکز تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا استان در روستای کرخنگان شهرستان خاتم به دنبال بارندگی‌های مناسب اخیر بار دیگر رونق گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، "محمد علی مبینی" در این خصوص تصریح کرد: این مرکز که با ظرفیت تولید یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در سال 1376 با دبی آب 150 لیتر در ثانیه فعالیت خود را آغاز کرد، طی سال‌های گذشته بر اثر خشکسالی متوالی و کمبود آب چشمه رودخانه کر در بخش کرخنگان دچار کاهش تولید بسیاری شده بود اما با عنایت پروردگار در سال‌جاری و به دنبال بارندگی‌های نسبتاً مناسب و افزایش آب چشمه مذکور، مجدداً میزان ظرفیت تولیدی این مرکز به حدود تولید اولیه خود رسیده و این مرکز رونقی دوباره گرفته است.

وی وجود 14 میلی‌گرم در لیتر اکسیژن محلول در آب، دمای 12 درجه سانتی‌گرادی آب و ph حدود 6.5 الی 7 آب این منطقه را زمینه‌ی مناسبی برای تکثیر بچه ماهی و پرورش ماهی قزل آلا عنوان کرد و گفت: بچه ماهی تولیدی این مرکز در گذشته نه تنها به استان‌های همجوار بلکه به سراسر کشور جهت پرورش ماهی قزل آلا صادر می‌شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد در ادامه با اشاره به گسترش شایسته‌ی حمایت‌های مدیریتی و بهره‌گیری از کارشناسان خبره شیلات، نقش این مهم را در جهت بهینه نمودن تولید آبزیان کشور یادآور شد.

مبینی در پایان نیز با بیان این که این مرکز هم‌اکنون با عنایت به بالا رفتن هزینه‌های تولید، بیش از پیش نیازمند حمایت‌های مالی است، ابراز امیدواری کرد: حمایت‌های مالی دولت از بخش مروست شهرستان محروم خاتم موجب رونق یافتن بیشتر و تولید بیش از ظرفیت اسمی این مرکز در سال جاری که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته، شود

دیدگاه خود را بیان کنید