انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از شهر

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید


مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز از انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از شهر خبر داد
خبرگزاری فارس از شیراز، بهنام جعفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده از سطح شهر اظهار داشت: مشاغل مزاحم، آلاینده و مشاغلی که حضور و فعالیت آنها در شهر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند، باید به خارج از شهر منتقل شوند.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز ادامه داد: امروز آلایندگی‌های زیست‌محیطی و آلودگی‌های صوتی ناشی از وجود مشاغل مزاحم در شهرها به ویژه کلان‌شهرها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده که ساماندهی آنها امری لازم و ضروری است.
وی با اشاره به جلوگیری از فعالیت مشاغل مزاحم و آلاینده‌ای که ساختار آنها اصلاح‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: برای کنترل و جلوگیری از فعالیت مشاغل مزاحم و آلاینده در مرحله نخست با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به اصلاح ساختار برخی مشاغل اقدام می‌کنیم.
جعفری با اشاره به شناسایی 20 مورد مشاغل مزاحم و آلاینده در سطح شهر شیراز و ضرورت انتقال آن به خارج از شهر تصریح کرد: تاکنون 20 مورد از مشاغل مزاحم و آلاینده مورد بررسی قرار گرفته که از جمله آنها می‌توان به تولیدکنندگان تیرچه و بلوک، در و پنجره‌سازان، آلومینیوم‌سازان و ورق‌کاران و نمایشگاه‌های ماشین‌آلات سبک و سنگین اشاره کرد.
وی عنوان کرد: در راستای ساماندهی این مشاغل، اقدام به شناسایی اراضی و زمین‌هایی در خارج از شهر برای انتقال این مشاغل کرده‌ایم که به مرور زمان این مشاغل به خارج از شهر منتقل می‌شوند.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز در ادامه از راه‌اندازی سایت نمایشگاهی آبزیان خبر داد و اضافه کرد: سایت نمایشگاهی آبزیان در زمینی به مساحت پنج هکتار و در 150 غرفه به زودی در میدان کوزه‌گری ایجاد می‌شود.
وی گفت: در کنار این سایت رستوران و آکواریوم‌های بزرگ نیز احداث و راه‌اندازی می‌شوند.
جعفری همچنین به ضرورت ساماندهی و انتقال بنکداران خیابان تیموری شیراز اشاره کرد و افزود: به منظور ساماندهی بنکداران خیابان تیموری، اقدام به ایجاد یک سایت در مقابل میدان میوه و تره‌بار کرده‌ایم که با راه‌اندازی این سایت، تمام بنکداران این خیابان به این سایت منتقل می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مجتمع بزرگ تعمیرگاهی و معاینه و فروش خودروهای دست دوم در دهه مبارک فجر گفت: راه‌اندازی این سایت سه هکتاری نیز در منطقه میانرود پیش‌بینی شده که در آن تمام خدمات مربوط به معامله و خرید فروش خودروهای دست دوم زیر نظر کارشناسان و راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تأسیس بازارچه گل و گیاه در بلوار بعثت گفت: این بازارچه گل و گیاه نیز که در آن داروهای گیاهی نیز مورد توجه قرار گرفته، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز، ساماندهی کارگران ساختمانی را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و بیان داشت: در این راستا سامانه‌ای در پارک مروارید واقع در میدان دفاع مقدس ایجاد شده که کارگران ساختمانی به جای ایستادن در گوشه و کنار شهر در این مکان حضور می‌یابند.
وی ابراز داشت: به زودی دو سامانه کارگری دیگر نیز در جنب باغ دلگشا و چهارراه سرداران ایجاد می‌کنیم.
جعفری در ادامه با اشاره به ساماندهی بازارهای هفتگی شیراز تصریح کرد: بازارهای هفتگی شیراز تا پایان سال در دو سایت ساماندهی می‌شوند.
وی یادآور شد: در سال‌های اخیر در راستای ساماندهی دست‌فروشان بازارهای هفتگی در شیراز راه‌اندازی شدند که تا پایان سال نیز این بازارهای هفتگی در دو سایت واقع در خیابان صیاد شیرازی در منطقه هفت و جنب کمربندی حسینی‌الهاشمی در منطقه شش ساماندهی می‌شوند.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز بیان کرد: از آنجا که پس از برگزاری بازارهای هفتگی در نقاط مختلف شهر شیراز شهرداری هزینه‌های بسیاری را صرف جمع‌آوری زباله‌های باقی‌مانده می‌کرد، تصمیم به ساماندهی این بازارها گرفته شد.
مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز در پایان اضافه کرد: در بازارهای هفتگی روزانه یک ‌هزار و 500 نفر مشغول به کار می‌شوند

دیدگاه خود را بیان کنید