چهاردهمين همايش صنايع دريايي آغاز بکار کرد

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

چهاردهمين همايش صنايع دريايي آغاز بکار کرد
واحد مرکزی خبر:چهاردهمین همایش صنایع دریایی با حضور مسئولان و کارشناسان این حوزه در سالن اجلاس سران آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرنگار این همایش با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور، بررسی همه‌ جانبه و فرابخشی ، نقد مسائل و مشکلات از منظر همه ارگان ها و مراکز مرتبط، تدوین راه حل‌ها و روش های اجرایی با توجه به فرصت های برای توسعه سواحل ، جذب بیشتر بازارهای بزرگ صنایع دریایی در داخل و تسریع در اجرای آئین‌نامه‌های قانون حمایت از توسعه صنایع دریایی است.
محورهای این دوره از همایش صنایع دریایی شامل این موارد است : صنایع کشتی‏سازی، صنایع فراساحل و تکنولوژی آب‏های عمیق، صنایع دریایی و امور دفاعی، کاربرد فناوری‏های نوین در صنایع دریایی، مواد و تجهیزات دریایی، الکترونیک و مخابرات دریایی، اقیانوس‏شناسی و هواشناسی دریایی، حمل‏ونقل دریایی، مدیریت دریایی و برنامه‏ریزی، قوانین، استانداردها و کنوانسیون‏های بین‏المللی، اقتصاد و دریا، بررسی و پیشگیری از سوانح دریایی، چالش‏های پیش‏روی صنایع دریایی، امنیت و ایمنی در دریا، حفاظت از محیط زیست دریایی، امور سیاحتی و گردشگری دریایی، بنادر و مناطق ویژه اقتصادی و ناوگان ماهیگیری و صنایع وابسته.
شش محور کاربرد فناوری‏های نوین در صنایع دریایی، الکترونیک و مخابرات دریایی، اقیانوس‏شناسی و هواشناسی دریایی، چالش‏های پیش‏روی صنایع دریایی، بنادر و مناطق ویژه اقتصادی و ناوگان ماهیگیری و صنایع وابسته در این دوره و برای اولین بار به پیشنهاد و درخواست ارگان‏های دریایی به محورهای همایش اضافه شده است.
473 مقاله در این دوره دریافت شده است.
در این دوره مقالات دریافتی در حوزه هایی مانند تحلیل امواج و جریان های دریا و یا فعالیت‏های فراساحلی تعداد مقالات دریافتی افزایش داشت اما در حوزه‏های اجرایی و کاربردی تعداد مقالات کمتری دریافت شده است که در این زمینه باید کارشناسان حوزه صنعت دریایی در این بخش فعال‏تر عمل کنند.
همزمان با چهاردهمین همایش صنایع دریایی ، دومین همایش بررسی و پیشگیری از سوانح دریایی نیز برگزار خواهد شد.
این دو همایش با حضور مقامات ارشد کشوری و مقامات ارگانها و صنایع دریایی در سالن اجلاس تهران برگزار می شود.
نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته نیز از هشتم دی تا یازدهم دی سال جاری در محل نمایشگاه‏های بین‏المللی تهران برگزار می‏شود و برای نخستین بار جشنواره غذاهای دریایی هم با رویکرد توجه به نقش و جایگاه شیلات درسلامت غذای دریایی کشور برگزار خواهد شد.
دو جشنواره دیگر نیز با عنوان نخستین جشنواره عکس صنایع دریایی ایران با نگرش اهمیت محیط زیست دریایی در سلامت جامعه و نخستین جشنواره نقاشی با عنوان زندگی، شهر و دریا نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.
تازه‏ترین دستاوردها و توانمندی‏های صنایع دریایی کشور نیز در جریان چهاردهمین نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته به نمایش گذاشته می شود.
این چند رویداد دریایی با همکاری انجمن مهندسی دریایی و ارگانهای دریایی برگزار می شود

دیدگاه خود را بیان کنید