برگزاری رویداد ملی «استارت آپ» دریایی در نوشهر

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
برگزاری رویداد ملی «استارت آپ» دریایی در نوشهر

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر از برگزاری نخستین رویداد ملی استارت آپ دریایی با حضور مدیران ارشد صنایع دریایی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی نوشهر خبر داد

مجید یوسفی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش استارت‌ آپ‌ها در توسعه ایده‌پردازی و ایجاد فناوری‌ها جدید، گفت: حوزه دریا به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم برای فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است که می‌توانند تحت مدیریت مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر به فعالیت‌های خود ادامه دهند و مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

دبیرکل نخستین رویداد ملی استارت آپ تخصصی دریایی اظهار کرد: به‌منظور رشد خلاقیت و ظهور ایده‌های جدید مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر در نظر دارد با همکاری پارک علم و فناوری مازندران نخستین رویداد ملی استارت آپ دریایی با محوریت صنایع دریایی، محیط‌زیست، شیلات و... را در 11 شهریور امسال و هم‌زمان با دومین همایش ملی فناوری‌های دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر با حضور مدیران ارشد صنایع دریایی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار کند.

نماینده پارک علم و فناوری مازندران و دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی استارت آپ تخصصی دریایی نیز با اشاره به آغاز به‌کار دو هفته‌ای دبیرخانه این رویداد در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر، افزود: جا بسی افتخار است که پذیرای نظرات و ایده‌های خلاقانه عموم مردم باشیم و بنابراین در همین راستا از طرح‌ها و ایده‌های نوین و کاربردی استقبال می‌کنیم.

مهدی ترابی افزود: از تمام محققان، دانشجویان، صنعتگران و علاقه‌مندان حوزه دریایی دعوت می‌شود تا با شرکت در نخستین رویداد استارت آپ تخصصی دریایی کشور در نوشهر، ایده‌های خود را برای تبدیل به طرح‌های صنعتی که با حمایت‌های مالی و حضور مستقیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیران صنایع دریایی صورت می‌گیرد، ارائه کنند.

وی با قدردانی از همکاری‌های پارک علم و فناوری مازندران در حمایت از مرکز رشد نوشهر برای برنامه‌ریزی این رویداد مهم و ملی، گفت: صاحبان ایده می‌توانند از طریق ایمیل طرح‌ها و ایده‌های خود را به دبیرخانه استارت آپ دریایی ارسال کنند.

دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی استارت آپ تخصصی دریایی درباره ویژگی‌های ایده‌هایی که مطرح می‌شوند، تصریح کرد: ایده‌های مطرح شده باید در راستای توسعه و رونق صنعت دریایی داخلی بوده و مشابه آن قبلاً در داخل کشور ارائه نشده باشد و از طرفی نیز دارای طرح توجیه اقتصادی مناسبی باشند.

وی با بیان اینکه ایده‌های مرتبط با اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در اولویت انتخاب هستند، افزود: ایده‌هایی با فناوری بالا و خدمات نوین دارای امتیاز مثبت خواهند بود و حمایت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی از ایده‌ها، دارای امتیاز مثبت هستند.

ترابی با اشاره به اینکه ایده‌های دارای نمونه اولیه دارای امتیاز ویژه هستند، گفت: بهترین ایده‌ها علاوه بر دریافت جوایز نفیس، در اولویت جذب سرمایه‌گذاری برای تبدیل شدن به یک کسب و کار صنعتی قرار خواهند گرفت و این حمایت‌ها شامل تسهیلات مالی بلاعوض، بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده، حمایت کامل از دانش‌بنیان شدن تیم‌ها، ارائه فضای کاری، اداری و سایر حمایت‌های مورد نیاز تیم‌ها است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید