5 پروانه تاسیس مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی صادر شد

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

5 پروانه تاسیس مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی صادر شد
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری پنج پروانه تاسیس مرزعه جدید پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در استان صادر شد
گلداد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر 65 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در خراسان شمالی فعال است که از این تعداد 53 مزرعه به پرورش ماهیان سردآبی و 12 مزرعه نیز به ماهیان گرمابی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه علاوه بر این تعداد، دو مزرعه پرورش ماهیان زینتی نیز در استان فعال است، اظهار داشت: همچنین در سال جاری در خراسان شمالی برای احداث پنج مزرعه جدید پرورش آبزیان نیز پروانه تاسیس صادر شده است.
به گفته گلداد در سال جاری در استان سه مزرعه جدید پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی به بهره برداری رسید و یکی از مزارع موجود نیز حجم و ظرفیت تولید خود را توسعه داد.
وی با یادآوری اینکه بر اساس هدف گذاری انجام شده برای سال جاری می بایست تا پایان سال 875 تن انواع ماهی سردآبی و گرمابی در استان تولید شود، تصریح کرد: در حالیکه هنوز سه ماه تا پایان سال باقی مانده، میزان پیش بینی سالیانه حدودا محقق شده و در مدت 9 ماه نخست سال 746 تن ماهی گرمابی و سرآبی در 65 مزرعه پرورش ماهی خراسان شمالی تولید شده است.
این مسئول اظهار داشت: بیشترین تعداد مزارع پرورش و حجم تولید ماهی در خراسان شمالی متعلق به شهرستان شیروان است و پس از آن نیز شهرستان های بجنورد و اسفراین در رده های بعدی قرار دارند

دیدگاه خود را بیان کنید