خوزستان در تولید محصولات شیلات اول می شود

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

خوزستان در تولید محصولات شیلات اول می شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت : با افتتاح طرح های جدید پرورش ماهی ، خوزستان رتبه اول شیلات کشور را به دست می آورد.
کیخسرو چنگلوایی در جلسه توسعه شیلات و شهرک های کشاورزی خوزستان با اعلام این خبر افزود: هم اکنون رتبه استان خوزستان از نظر شیلات در سطح کشور دوم است که با افتتاح فاز دوم پروژه آزادگان و همچنین پروژه شهید احمدیان این رتبه به اول می رسد.
وی با اشاره به ثبت رکورد بیشترین تولید آبزیان توسط خوزستان ادامه داد : امسال در قسمت شیلات تولید خوبی داشتیم و با 11 تن تولید ماهی در هر هکتار مزرعه پرورش ماهی رکورد جالبی را در سطح کشور ثبت کردیم که حاصل تلاش های بی وقفه مجموعه شیلات استان خوزستان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تولید آزمایشی خاویار که برای نخستین بار و با موفقیت در استان صورت گرفت را گام مهمی در ایجاد اشتغال از طریق این آبزی پرسود دانست و گفت : دی ماه سال گذشته به صورت آزمایشی با تولید شش و نیم کیلوگرم خاویار، تولید این ماهی پرسود و منفعت را آغاز کردیم و برای امسال تولید 80 کیلو را پیش بینی می کنیم. این روند موفقیت آمیز مطمئنا سال به سال بهتر و گسترده تر می شود.

مغینمی رییس اداره شیلات خوزستان نیز در ادامه جلسه با ارائه گزارش فعالیت های موثر انجام شده توسط سازمان تحت نظر خود به استاندار و همچنین طرح مشکلات موجود، با توجه به پیشرفت های حاصل نظر مثبت استاندار را جلب و قول همکاری در همه زمینه ها را از مرد اول دولت در خوزستان گرفت.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید