افتتاح اولین کارگاه تولید کنستانتره میکروجلبک در ایران

چهار‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۲ بازدید


ایسنا، متقی طلب با اعلام این خبر اظهار کرد: اشاره کرد ساخت این کارگاه با میزان سرمایه گذاری حدود چهار میلیارد ریال در مرکز تحقیقاتی و نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان، توسط یکی از شرکتهای فناور مستقر در پارک و با حمایت این مرکز انجام گرفته است. با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته قرار است در فاز اول، این کارخانه تولید خود را به سقف 25 تن در سال برساند.
حمید دنیایی مدیرعامل و صاحب فناوری فوق در اینباره گفت: از جمله مزایای استفاده این محصول، جلوگیری از ورود جلبک‌های غیربومی و مضر، کاهش مرگ و میر ماهیان و افزایش وزن ماهیان است، این محصول با دارا بودن مواد آنتی اکسیدان و امگا 3 موجب ایجاد خاصیت ضد سرطانی می‌شود. با توجه به بازار گسترده مصرف این نوع محصول، صادرات آن پس از تامین نیاز داخل کشور از اهداف بعدی تولید محصول یاد شده است.
کنسانتره جلبکها نوعی محصول است که در فاز اول جهت تغذیه ماهیان و در مراحل بعدی جهت مصارف دامی و حتی انسان کاربرد دارد. این محصول توسط یکی از شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فنارو ی گیلان تولید شده و به ثبت رسیده است.
مراسم افتتاح این کارگاه روز چهارشنبه، 18 بهمن ماه، ساعت ده صبح در مرکز تحقیقاتی - نیمه صنعتی پارک علم وفناوری گیلان واقع در منطقه فشتام با حضور دکتر رشیدی، رییس دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دکتر مطلبی رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران، مهندس اصغریان معاون استانداری گیلان، رییس شهرک صنعتی استان گیلان و جمعی از مسؤولین و محققان برگزار خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید