300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۵ بازدید

300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود
مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به چشم‌انداز شیلات در پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس، گفت: در سال آینده 300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود
خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‌اکبر پاسندی اظهار داشت: این طرح در سد گلستان و توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه پرورش ماهی قزل‌آلا از طرح‌های کوتاه‌مدت و زودبازده است تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها برای 60 نفر به طور مستقیم و برای 120 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.
پاسندی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: این طرح با اعتبار 36 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.
به گفته وی، نخستین پروژه پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس به عنوان پایلوت در نیمه دوم سال و در آذر ماه سال‌جاری پشت سد گلستان آغاز شد و تا پایان سال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل شیلات گلستان تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریال و اشتغالزایی شش نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اجرایی شده و با بهره‌برداری از آن 10 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در استان افزوده می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را اشتغالزایی مستمر، استفاده بهینه از منابع آب، افزایش میزان تولید ماهی در واحد سطح منابع آبی، ایجاد اشتغال برای افراد بومی و افزایش درآمد آنان و تامین بخشی از نیاز پروتئینی جامعه عنوان کرد.
پاسندی با اشاره به مزایای این طرح گفت: سهولت نصب و راه‌اندازی نسبت به احداث استخرهای خاکی و بتنی، هزینه سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر در واحد سطح نسبت به استخر خاکی، سهولت پرورش و صید و امکان نظارت و کنترل بهتر از مزایای این طرح است

دیدگاه خود را بیان کنید