صید با استفاده از جریان الکتریسیته، یکی از تهدیدات اصلی آبزیان رودخانه‌هاست

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۷۲ بازدید


(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، مهندس "عباس نژاد" با اعلام این خبر افزود: این متخلفین با استفاده ازموتور برق و جریان الکتریسته مشغول صید غیرمجاز ماهی بودند که از سوی مامورین یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند
مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی از دستگیری 5 نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی بر روی رودخانه زاب سردشت خبرداد
وی تصریح کرد: از متخلفین چندین قطعه ماهی زرد پر رودخانه‌ای، یک دستگاه موتور برق و تعدادی ادوات صید ضبط و توقیف گردید.
وی خاطرنشان کرد: پدیده صید با استفاده از جریان الکتریسیته هم اکنون یکی از تهدیدات اصلی آبزیان این رودخانه به حساب می‌آید.
مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی همچنین از دستگیری 3 نفر متخلف صید، توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب خبر داد.
وی افزود: ماموران مذکور در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی منطقه رودخانه آجرلو موفق به دستگیری 3 نفر متخلف صید و شکار شدند که از این متخلفین که بر خلاف مقررات شکار و صید با استفاده از یک رشته تور و یک دستگاه موتور برق اقدام به صید 16 قطعه ماهی معمولی رودخانه‌ای کرده بودند چند قطعه ماهی صید شده، یک دستگاه موتور برق و یک رشته تور دام کشف وضبط گردید و پس از صورتجلسه و تنظیم پرونده به مراجع قضایی معرفی گردیدند.
به گزارش ایسنا، رودخانه آجرلو در مناطق کوهستانی قسمت شرقی شهرستان میاندوآب قرار دارد؛ مسیر رودخانه از نقاط دیدنی و طبیعت زیبای آن دارای چشم انداز خاصی می باشد و گردشگران زیادی از این منطقه بازدید می نمایند

دیدگاه خود را بیان کنید