توزیع 35 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در فردوس

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۴ بازدید
توزیع 35 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در فردوس

رئیس جهادکشاورزی فردوس از توزیع 35 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این شهرستان خبر داد

علیرضا مهمیز امروز در فردوس اظهار داشت: ماهی‌های گرمابی یکی از مهم‌ترین منابع تأمین پروتئین است و سالانه حدود 140 هزار تن ماهی گرمابی در ایران تولید می‌شود.

وی اشاره به ارزش غذایی بسیار بالای ماهی گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور حدود هشت کیلوگرم است که یک سوم متوسط سرانه جهانی است

رئیس جهادکشاورزی فردوس افزود: با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و حمایت از کشاورزانی که اقدام به احداث استخر دو منظوره کرده‌اند، تعداد 35 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این شهرستان توزیع شد.

مهمیز تصریح کرد: با توجه به اینکه نام‌نویسی از متقاضیان ماهی گرمابی در شهرستان‌های فردوس، بشرویه، سرایان و قائن انجام شده است تعداد 10 هزار قطعه ماهی بین 15 نفر بهره‌بردار شهرستان فردوس، 20 هزار قطعه بین بهره‌برداران شهرستان‌های بشرویه و سرایان و نیز پنج هزار قطعه بین بهره‌برداران شهرستان قاین توزیع شده است.

وی ماهی گرمابی توزیع شده را از نوع کپور اعلام کرد و یادآور شد: به ماهیانی که در مناطق نیمه گرم و گرمسیر زیست می‌کنند، ماهیان گرمابی می‌گویند و دمای مناسب رشد در گروه‌های مختلف تفاوت‌هایی دارد.

رئیس جهادکشاورزی فردوس گفت: در این شهرستان 56 باب استخر دومنظوره احداث شده است که در 31 باب از آن پرورش ماهی انجام می‌شود.

مهمیز افزود: سالانه بیش از 50 تن ماهی کپور در شهرستان فردوس تولید و روانه بازار مصرف می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید