مصرف ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج و تشویق شود

چهار‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۷۹ بازدید

مصرف ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج و تشویق شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف ماهی با اجرای برخی فعالیت های ترویجی ، اجرایی و تشویقی به رژیم غذایی افراد افزوده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید حسین صابری با بیان این مطلب در ستاد تنظیم بازار استان ، افزود: با ترویج و آموزش مصرف، ماهی به یکی از کالاهای اساسی مورد استفاده مردم تبدیل شود.

وی افزود: راهنمایی و حمایت از افزایش تولید، ترویج و آموزش مصرف ماهی موجب کاهش قیمت و در نهایت افزایش مصرف ماهی می شود.

وی با بیان اینکه ارزش مصرف ماهی به مراتب بیشتر از گوشت قرمز است مشکل مصرف ماهی در استان را ناشی از عدم ترویج مزایای مصرف آن دانست و گفت:الگوی مصرف مردم از مصرف گوشت قرمز می بایست به گوشت سفید به ویژه ماهی تغییر یابد.

وی آموزش خانواده در خصوص تنوع در نحوه پخت ماهی ، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای پخت صحیح ماهی و سایر مواد غذایی را یکی از راههای اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: با تبلیغ منطقی ، آموزش مصرف، بیان مزایای ماهی در کاهش بیماری ها مصرف ماهی در خانواده ها به عنوان غذایی سالم و آسان ترویج می یابد.

استاندار با بیان اینکه استان مستعد پرورش و صادرات ماهی است ، اظهار داشت: با افزایش تولید ماهی در سطح انبوه و ایجاد فضای رقابتی قیمت تمام شده آن کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار، با ارایه جوانب مختلف تولید ماهی ، قیمت نهایی ماهی تعیین و اعلام می گردد.

استاندارافزود: قراردادن ماهی به عنوان یکی از غذاهای اصلی در در سلف سرویس دانشجویان، بیمارستانها،رستورانها و پادگانها ، مصرف آن در جامعه ترویج می شود.

دکتر صابری تأکید کرد : با همکاری صنعت ، معدن و تجارت، شیلات و شهرداریهای استان ، در مکانهای درجه یک،دو و سه شهر و همچنین در مکانهایی که مجتمع های مسکونی وجود دارد ، بازارچه و فروشگاههایی جهت فروش ماهی ، اختصاص داده شود.

استاندار در بخش دیگری از ستاد تنظیم بازار استان به ضرورت ساماندهی کسبه غیرمجاز از جمله افاغنه کاسبی که فاقد مجوز کار هستند اشاره کرد و اظهار داشت:کارکردن اتباع غیرقانونی که دارای کسب و کار غیرقانونی هستند، ممنوع است و می بایست نسبت به شناسایی و اخراج آنان اقدام شود.

وی ضمن تأکید بر ساماندهی اتباع غیرمجاز افزود: افرادی که به هر دلیلی سکونتشان در کشور قانونی است و دارای کسب و کار غیرمجاز هستند، باید در چارچوب قانون شهروندی رفتار کنند، مجوز کسب و کار گرفته و مانند دیگر شهروندان مالیات و عوارض پرداخت کنند.

گفتنی است بنا به گزارش مدیرکل امنیتی و انتظامی استان ، 20 صنف غیرمجاز در استان وجود دارد که 12 مورد از آنان خیاطی است و هشت مورد در امور مربوط به مکانیکی وصافکاری فعالیت می کنند

دیدگاه خود را بیان کنید