ماهی غذای سلامت و از آن بعنوان داروی قلب یاد می شود

چهار‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


صیاد بورانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین نقش مصرف ماهی بواسطه دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و محافظت بدن در مقابل بیماری ها، فشارهای عصبی، کاهش کلسترول خون، سکته های قلبی، کنترل چربی خون مشهود می باشد.

وی یادآورشد: ماهی نقش مهمی در تامین ویتامینهای A-B-D-K-E وانواع مواد معدنی مورد نیاز بدن دارد.

صیاد بورانی ادامه داد: هضم گوشت ماهی به نسبت گوشت های قرمز به مراتب آسان تر و جذب آن بیشتر بوده و به همین دلیل خوردن گوشت ماهی به اکثر بیماران گوارشی توصیه می شود.

وی تاکید کرد: مدیریت امور شیلات و آبزیان این استان جهت توسعه وترویج بیش از پیش مصرف آبزیان به عنوان غذای تامین کننده سلامت جامعه درسال های اخیر گام های موثری در راستای فرهنگ سازی مصرف آبزیان برداشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان اجرای دوره های آموزشی انواع روش های طبخ آبزیان، تهیه لوح های فشرده آموزشی طبخ آبزیان، تهیه وتوزیع کتاب آشنایی با طبخ آبزیان، برگزاری هفت دوره نمایشگاه سراسری عرضه محصولات شیلاتی والحاق موارد آموزشی در پورتال مدیریت شیلات وآبزیان این استان را از جمله اقدامات فرهنگ سازی مصرف آبزیان ذکر کرد.

صیاد بورانی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته سلامت و در راستای همکاری شیلات با مرکز بهداشت شهرستان زنجان کلاس آشنائی با طبخ آبزیان درمراکز بهداشتی این شهرستان به مدت پنج روز در حال برگزاری است.

وی افزود: تاکنون 45 نفر در این دوره های آموزشی شرکت کرده و از این آموزش ها بهره مند شده اند.

وی اظهارکرد: پیش بینی می شود 180 نفر از علاقمندان به مصرف آبزی با حضور در این دوره ها آموزش های شناسائی ماهی تازه، پاک کردن ماهی و پخت غذاهای مختلفی که از آبزیان تهیه می شود را فرا بگیرند.

صیاد بورانی اشاره کرد: سایر علاقمندان جهت شرکت در این دوره ها با شماره تلفن 4137236 تماس برقرار کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در صورت درخواست مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان های استان زنجان این کلاس ها در شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید