صید پره بهترین روش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۳۴ بازدید

صید پره بهترین روش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان گفت: در حال حاضر روش صید پره بهترین روش صید ماهیان استخوانی در سواحل شمالی کشور است

خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار داشت: تمامی صیادان مجازی که اقدام به صید ماهیان استخوانی کرده از روش صید پره استفاده میکنند.

وی تصریح کرد: در این روش صید، ناحیهای از دریا توسط تور پره محاصره شده که این تور به تدریج به ساحل کشیده میشود و ماهیان گرفتار در آن صید میشود.

یحیایی با بیان اینکه روش صید پره سابقه دیرینه در سواحل جنوبی دریای خزر دارد گفت: ابتدا این روش صید در ساحل شهرستان انزلی انجام میشد.

وی با بیان مشخصات تورهای پره گفت: تور پره با ارتفاع حداکثر 7 تا 10 متر و طول یک هزار متر و به وسیله قایق چوبی در فاصله دور از ساحل به آب انداخته و به وسیله وینچ به ساحل کشیده میشود.

یحیایی یادآور شد: در گذشته عمل کشیدن تور توسط نیروی انسانی انجام میشد که به آن ورنهکشی میگفتند.

استفاده از روش صید دام خسارات زیادی به ذخایر دریایی وارد میکند

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان با اشاره به اینکه استفاده از روش صید دام خسارات زیادی به ذخایر دریایی وارد میکند، افزود: روش صید دام به دلیل صید انواع ماهیان خاویاری غیراستاندارد که موجبات انقراض نسل ماهیان خاویاری را فراهم میآورد، ممنوع شد.

به گفته وی مطالعات و بررسیهای کارشناسان علوم شیلات در مورد روش صید دام نشان میدهد که در این روش انواع بچه ماهی به راحتی و در سطحی گسترده صید و از چرخه حیات خارج میشوند

دیدگاه خود را بیان کنید