شش میلیون لارو ماهی سوف در پلدشت تولید شد

چهار‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

شش میلیون لارو ماهی سوف در پلدشت تولید شد
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: بیش از شش میلیون قطعه لارو بچه ماهی سوف در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان بومی و گرمابی شهید کاظمی پلدشت تولید شد.
محمد شیرولیلو افزود: اجرای این پروژه که از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود و طی مدت دو ماه با موفقیت به پایان رسید.
وی گفت: این پروژه در سطح ملی برای تامین اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اجرا شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی ماهی سوف در تولید آبزیان استان، با تولید این بچه ماهی ها ضمن تامین بچه ماهی مورد نیاز مزارع پرورش ماهی استان مازاد آن نیز به استانهای همسایه از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، گیلان و مازندران صادر می شود.

شیرولیلو گفت: یکی از اهداف بسیار مهم شیلات حمایت از تشکلهای بخش خصوصی از جمله تعاونی های صید و صیادی، حفظ ذخایر منابع آبی و توسعه پایدار آبزی پروری و نیز اشتغالزایی برای صیادان و شکوفایی اقتصاد منطقه است.

مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی شهرستان پلدشت از مراکز مهم پرورش بچه ماهی در منطقه شمالغرب کشور است و به طور میانگین در سال 10 میلیون قطعه بچه ماهی در آن پرورش یافته و در پشت سدهای مختلف آذربایجان غربی و برخی استانهای کشور رهاسازی می شود.

آمور، بیگ هد، فتوفاک، سوف، ماش و کپور از جمله از بچه ماهیانی هستند که در مرکز شهید کاظمی پلدشت تکثیر و پرورش می یابند.

آذربایجان غربی جزو یکی از استانهای غیر ساحلی برتر در تولیدات شیلاتی است که سالانه با بیش از 17 هزار تن تولید علاوه بر تامین نیازهای استان محصولات تولیدی این بخش به سایر استان ها هم صادر می شود
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید