دومین هـمایش مـلی علوم زیـستی دریـای مـکران در چـابهار بـرگزاری می شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

دومین هـمایش مـلی علوم زیـستی دریـای مـکران در چـابهار بـرگزاری می شود

دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران 14 الی 16 آذرماه سالجاری به میزبانی دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار می شود

خبرگزاری مهر، رئیس دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران اظهار داشت: پتانسیل های موجود در حـوزه ‌های عـلوم زیستی، زیـست فـناوری فـرآوری آبزیان، تکـثیر و پرورش آبـزیان و زمینه ‌های عـلوم شـیلاتی، شیمی و محیط زیسـت دریـا به طور قابل لمسی ظرفیت ‌های علمی و کاربردی فراوان موجود در حوزه آب‌ های جنوب ایران را برای این خطه از میهن ایران اسلامی فراهم کرده است.

امین بهزاد مهر گفت: از آنجا که بهره‌ وری از این ظرفیت‌ ها نیازمند همفکری و هم ‌اندیشی متخصصان است، پس از برگزاری موفق نخستین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران در آذرماه سال 89 و دستاوردهای مثبت آن، بار دیگر افتخار برگزاری دومین همایش به دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار واگذار شد.

وی افزود: بدون شک اهمیت دریای مکران و ظرفیت‌ های موجود به لحاظ اقتصادی، علمی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست به طوری که این دریا در برگیرنده گونه‌ های منحصر به فردی از آبزیان است و همچنین وجود جنگل‌ های حرا، این منطقه را جزو مناطق نادر زیستگاه آبزیان قرار داده است.

رئیس دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران با اشاره به دلیل ارتباط بین دریای مکران با آبهای آزاد و خلیج فارس، بررسی زیستی و شیلاتی آن را از اهمیت ویژه‌ ای برشمرد و بیان داشت: این مهم، توسعه پایدار مبتنی بر حفظ محیط زیست را در این منطقه تضمین خواهد کرد.

وی گفت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار در اقدامی موثر توانست زمینه همفکری و تعامل متخصصان حوزه‌ های مختلف علوم مرتبط زیستی را در این همایش ملی بستر سازی کند به گونه ای که استقبال گسترده از دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران با دریافت بیش از 400 مقاله از سراسر ایران اسلامی توسط دبیرخانه همایش که درصد بالایی را نیز دستاوردهای تحقیقاتی به خود اختصاص داده بود، از نقاط قوت این همایش ملی به شمار می ‌آید.

وی افزود: بر اساس نظر کمیته راهبری و داوران همایش و بررسی ‌های کمیته‌ های علمی در جلسات مستمر و تخصصی، 101 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد 48 مورد سخنرانی و 53 مورد دیگر نیز به صورت پوستر ارائه مقاله خواهند داشت.

بهزاد مهر اظهار داشت: ارائه مقالات برگزیده دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران با هدف بررسی زیست شناختی خصوصیات دریای مکران، سنجش زیرساخت‌ های توسعه پایدار علوم زیستی دریای مکران، تحلیل و بررسی یافته‌ های جدید زیست فناوری دریایی، امکان سنجی ظرفیت توسعه شیلاتی در حوزه دریای مکران و بررسی مخاطرات دریایی و زیستگاه‌ های حساس، از 14 آذرماه سالجاری به مدت دو روز در محل تالار وحـدت دانشـگاه دریـانوردی و عـلوم دریایی چـابهار برگزار می ‌شود.

وی گفت: علاقمندان و پژوهشگران می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مقالات ارائه شده به تارنمای دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران به آدرسmakoranbioconf.cmu.ac.ir مراجعه کنند

دیدگاه خود را بیان کنید