زمستان گذراني پرندگان مهاجر در تالاب ها ي شمال خوزستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۴ بازدید

زمستان گذراني پرندگان مهاجر در تالاب ها ي شمال خوزستان

واحد مرکزی خبر:با کاهش دما در زیستگاههای شمالی و مناطق سردسیر کشور ، انواع پرندگان مهاجر به تالاب ها و آبگیرهای شمال استان خوزستان مهاجرت کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول امروز از ورود پرندگان مهاجر به زیستگاههای این شهرستان خبر داد و گفت:انواع پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالابها و زیستگاه های آب شیرین دزفول کوچ کرده اند.
قلی نژاد افزود:پرندگان آبزی و شکاری مهاجر همچون انواع اردک به ویژه اردک ارده ای، خوتکا ، اردک سرسبز ، فیلوش و سهره طلایی ، کشیم و باکلان در تالابها ، آبگیرها و حاشیه رودخانه دز مشاهده شده است.
وی گفت:مهاجرت این پرندگان از آذر ماه آغاز شده و کوچ گونه هایی از پرندگان تا اواخر فروردین ماه سال آینده همچنان ادامه دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان دزفول گفت:میکروتالابهای پارک ملی دز شامل تالاب یعقوب، تالاب حاجات، باقر ، میانرود ، دریاچه سد دز و رودخانه دز زیستگاه زمستانی پرندگانی هستند که همه ساله از نقاط مختلف کره زمین به این مناطق مهاجرت می کنند.
پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز از جمله زیستگاه های ارزشمند پرندگان و حیات وحش می باشد که دارای میکروتالابهای منحصر به فرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است

دیدگاه خود را بیان کنید