انجام 9 هزار آزمایش در راستای طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۳ بازدید

انجام 9 هزار آزمایش در راستای طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از انجام 9 هزار آزمایش در راستای طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان در استان بوشهر خبر داد

بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: متعاقب برگزاری جلسات کارشناسی، طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان وارد فاز اجرایی شده است.

بحرانی در ارتباط با اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت آبزیان گفت: متعاقب برگزاری جلسات کارشناسی بین ادارات کل دامپزشکی، شیلات و محیط زیست طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان وارد فاز اجرایی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در همین راستا در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان در هشت ماه گذشته 9 هزار و 375 مورد آزمایشات میکروبی و شیمیایی بر روی نمونه‌های آبزیان شامل انواع ماهی و میگو، خوراک آبزیان و آب مصرفی کارگاه‌های فرآوری آبزیان انجام شده است.

این مسئول در خصوص اهداف این طرح اینگونه متذکر شد: با توجه به نقش مهم آبزیان و فرآورده‌های آن در سلامت جامعه بر لزوم اجرای کامل ضوابط بهداشتی در تمام مراحل تکثیر، پرورش، صید، توزیع و عرضه، به منظور تولید و عرضه فرآورده‌های آبزی سالم و بهداشتی به مصرف‌کنندگان از جمله اهداف این طرح است.

وی در پایان اذعان داشت: با تعامل مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد، پنجمین جلسه طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان برگزار شد و از دیگر برنامه‌های این طرح نیز اندازه‌گیری باقیمانده فلزات سنگین در آبزیان منطقه است که در دستور کار مجریان این طرح قرار دارد

دیدگاه خود را بیان کنید