رکورد تولید لارو ماهی در مرکز تکثیر زهک شکست

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
رکورد تولید لارو ماهی در مرکز تکثیر زهک شکست

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای خاکی و بتونی پرورش ماهی شهرستان زابل خبر داد.

محبعلی سیستانی اظهار داشت: با توجه به سیاست اداره‌کل شیلات استان در بخش آب‌های داخلی مبنی بر بهبود تولیدات آبزیان پرورشی و افزایش کیفیت محصولات، رهاسازی بچه ماهی در استان در ابتدای فصل گرما انجام می‌گیرد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا در روزهای اخیر عملیات رهاسازی 100 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع "آمور و کپور" در 72 باب استخر پرورش ماهی خاکی و بتونی سطح شهرستان زابل آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع بچه ماهی در منطقه سیستان جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در سطح استخرها همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در راستای همگامی با رشد و توسعه پرورش ماهی و همچنین بازسازی ذخایر در استان نیاز به بچه ماهی چند برابر شده است.

سیستانی ادامه داد: در همین راستا با برنامه‌ریزی مناسب انجام شده در چند سال اخیر به ویژه در تقویت ذخایر ژنتیکی مرکز تکثیر ماهیان بومی گرمابی زهک، با ورود چندین محموله مولد کپور ماهیان از استان خوزستان و تقویت زیرساخت‌ها و همچنین ارتقای بدنه کارشناسی مرکز منتج به خلق رکورد تولید 44 میلیون لارو شده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با تولید این میزان لارو پیش‌بینی تولید 5 میلیون بچه ماهی تا پایان سال قابل انتظار است که این موضوع اتفاق منحصر به فرد در عمر مرکز تکثیر تکثیر ماهیان بومی گرمابی زهک محسوب می‌شود

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید