طرح جامع بیمه محصولات کشاورزی تدوین شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۴ بازدید

طرح جامع بیمه محصولات کشاورزی تدوین شد

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح جامع بیمه محصولات کشاورزی تدوین و طراحی شده که انتظار داریم با تصویب نهایی آن امکان پوشش بیمه‌ای تمام محصولات زراعی، باغی و دامی فراهم آید

خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع حمایتی و توسعه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در حمایت از فعالان این بخش و با هدف جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه این صندوق فعالیت خود را از سال 63 آغاز کرده و در استان اردبیل نیز صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی به عنوان زیرمجموعه بانک کشاورزی فعالیت می‌کند.

قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل بیان داشت: با توجه به ریسک‌پذیری بخش کشاورزی و تاثیر عوامل قهری و طبیعی بر روی تولیدات این بخش که یک تهدید جدی به شمار می‌رود لازم است کشاورزان نسبت به بیمه محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به تدوین و طراحی طرح جامع در این زمینه برای پوشش کامل و تام در این بخش، گفت: بعد از تصویب هیئت دولت این طرح‌ جامع به مجلس ارائه می‌شود تا برای اجرا به مجموعه اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل ابلاغ شود تا از طریق صندوق هم محصولات و هم زیرساخت‌های آن زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گیرند.

پرتوی بیان داشت: در این ارتباط بیمه‌های تجاری نیز وارد عرصه کار و فعالیت شده و محصولات متنوع کشاورزی از این طریق زیر پوشش خدمات قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل در پایان ابراز داشت: ما در بخش زراعت باغ، دام و شیلات و توسعه خدمات مربوط به آنها شاهد اجباری شدن پوشش بیمه‌ای هستیم به طوری که در سال زراعی گذشته 129 محصول زراعی، 80 نوع محصول باغی و 90 درصد محصولات دامی از پوشش بیمه‌ای برخوردار بودند

دیدگاه خود را بیان کنید