با نگاه کردن به ماهی قرمز استرس خود را کاهش دهید

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


(ایسنا) - منطقه خراسان‌شمالی، افزود: استفاده از ماهی قرمز در سفره‌های هفت سین از سالیان دور وجود داشته است و هم اکنون نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: در سال 2004 تحقیقی به وسیله آقای پورد بر روی بیمارانی که منتظر درمان الکتروشک بودند و همچنین بررسی‌هایی بر بیماران دندان پزشکی که در انتظار جراحی دندان بودند انجام و مشخص شد که نگاه کردن به این ماهی‌ها موجب کاهش زیادی از سطح استرس در انسان‌ها می‌شود.
یاوری اظهار کرد:علاوه بر آن مشاهده شده است که نگاه کردن به ماهی‌های قرمز و زینتی سبب کاهش تنش عضلانی و ضربان قلب در انسان خواهد شد.
وی تصریح کرد:علاوه بر آن، طبق بررسی‌های انجام شده در سال 2009 مشخص شد که نگاه کردن به این حیوانات بر اشتها و خوراک بیماران آلزایمری تأثیرگذار خواهد بود.
این مقام مسوول تأکید کرد: البته تمامی این نکات باید در مجامع علمی مورد بررسی قرار گیرد.
وی در خصوص رعایت نکات بهداشتی برای نگهداری ماهی‌های قرمز در ایام نوروز، اظهار کرد: شهروندان ماهی‌های قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت شبکه‌های دامپزشکی خریداری کنند.
مدیر اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان دامپزشکی خراسان شمالی، اضافه کرد: هنگام عوض کردن آب آکواریوم و یا تنگ‌های ماهی حتما از دست‌کش اسفاده شود و از دست زدن و تماس کودکان با ماهی‌ها خودداری شود

دیدگاه خود را بیان کنید