از طرح ها و فعالان عرصه شیلاتی در آستانه اشرفیه حمایت می شود

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۹۲ بازدید


ایرنا، ˈعلی باباخانیˈ روز چهارشنبه در ادامه این بازدید افزود: اجرای طرح های شیلاتی به خصوص پرورش ماهیان خاویاری زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال را بدنبال دارد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات پرورش دهندگان آبزی پروری در این شهرستان باید در اولویت دستگاه های مسوول قرار بگیرد، اظهار کرد: پرداخت مناسب تسهیلات و وام های طرح های شیلاتی از جمله موارد مهمی است که باید برای توسعه اینگونه فعالیت ها مدنظر قرار گیرد.

رییس اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تنها مرکز پرورش ماهیان خاویاری این شهرستان از یکسال گذشته فعالیت خود را در زمینی به مساحت حدود 300 مترمربع در روستای لفوت آستانه اشرفیه آغاز کرده است.

ˈحمیدرضا سلیمانیˈ افزود: این مرکز پرورش ماهیان خاویاری توسط بخش خصوصی با حمایت های شیلات شهرستان راه اندازی شده و برای دونفر نیز بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: این مرکز توانایی پرورش حدود سه تن از ماهیان خاویاری را در سال دارد.

وی گفت: وزن قطعه ماهیان خاویاری رها شده در این مرکز بین 500 تا 700 گرم بوده که هم اکنون این میزان به 5/5 تا شش و نیم کیلوگرم افزایش دست یافته است.

وی این میزان رشد ماهیان در این مرکز را بی سابقه و بسیار مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: ماهیان خاویاری پرورشی در این مرکز آماده عرضه با بازار مصرف می باشند.

وی گفت: ارزش اقتصادی این ماهیان خاویاری نیز بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد که به شهرستان های مختلف استان و همچنین استانهای همجوار عرضه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به عرصه های شیلاتی در این شهرستان نیز گفت: این شهرستان از وجود دومزرعه پرورش ماهیان سردآبی، پنج آببندان پرورش ماهیان گرم آبی، یک مرکز پرورش ماهیان خاویاری ، شش مزرعه پرورش ماهیان زینتی، 45 مزارع منفرد پرورش ماهیان گرم آبی و 150 مورد پرورش ماهیان شالیزاری برخوردار است.

وی یادآور شد: وجود این عرصه موجب شده تا این شهرستان در زمینه های تولید و پرورش ماهیان فعالیت های خوبی را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در این بازدید مدیری جهاد کشاورزی و رییس بانک کشاورزی شهرستان نیز حضور داشتند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد

دیدگاه خود را بیان کنید