سرانه مصرف ماهی در ایلام افزایش یافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

مدیر شیلات استان ایلام: مصرف ماهی در استان ایلام افزایش یافته است

سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در ایلام از شش کیلوگرم به 6.5 کیلوگرم رسیده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که سرانه مصرف ماهی در کشور هفت کیلوگرم است که با برآورد انجام شده نیز در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان ایلام براساس آمار تقریبا بین شش تا 6.5 کیلوگرم است که با متوسط سرانه در کشور فاصله اندکی دارد.
این مسئول اضافه کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته در دو محور افزایش تولید ماهی در استان ایلام و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی که در این زمینه انجام گرفته این مهم محقق شده است.
سلیمانی تصریح کرد: اقبال و توجه مردم و نیز تاثیری که ماهی بر سلامت بدن دارد طی سال‌های اخیر یک رشد جهشی در مصرف سرانه در استان ایلام به وجود آورده است.
مدیر شیلات استان ایلام گفت: برنامه‌هایی برای ایجاد مجتمع‌های تولید ماهی در استان ایلام در دستور کار قرار گرفته که با اجرای آن تحول بزرگی در زمینه تولید ماهی در استان ایلام روی می‌دهد.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی در شهرستان مهران در راستای استفاده بهینه از منابع آب خرد کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان و همچنین افزایش مصرف آبزیان انجام شده است.
سلیمانی تصریح کرد: تعداد سه هزار قطعه بچه ماهی با وزن 10 گرم در این دو استخر رهاسازی شده که بعد از دوره پرورش پیش‌بینی می‌شود چهار تن ماهی تولید شود

دیدگاه خود را بیان کنید