ژاپن آماده سرمایه‌گذاری در هرمزگان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۶ بازدید

سفیر کشور ژاپن كینیچی كومانو (Kinichi Komano) در دیدار با استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر تحولات چشمگیر توسعه در کشور ایران، اظهار کرد: تحولات چشمگیر ایران پس از پیروزی انقلاب به خوبی مشهود است كه علاوه بر تهران به عنوان مرکز کشور، ساختار شهرها و مناطق مختلف ایران نیز به کلی متحول شده است. نماینده عالی دیپلماتیك دولت ژاپن در ایران تصریح کرد: در سفر به نقاط مختلف متوجه شدم كه مردم ایران نیز عمق این تغییرات مثبت را درك كرده‌اند. كومانو، آشنا كردن مردم ژاپن و ایران را از مهم‌ترین ماموریت كاری خود توصیف كرد و یادآور شد: استان هرمزگان به عنوان یك استان ساحلی از پتانسیل خوبی برای گسترش صنعت برخوردار است و در ژاپن نیز تمام نقاط مهم صنعتی در مناطق ساحلی ایجاد شده است. وی تصریح كرد: دو كشور ایران و ژاپن دارای مشتركات زیادی هستند كه می‌تواند مبنای تعاملات دو طرفه باشد.
به گفته كومانو دولت متبوع وی آماده است تا از ظرفیت‌های موجود برای گسترش مناسبات در شاخه‌های صنعت، تجارت و گردشگری استفاده كند.
سفیر ژاپن یادآور شد: فعالان بخش خصوصی ژاپن می‌توانند از فرصت‌های موجود در ایران بهره گرفته و تقویت این تعاملات را بر عهده بگیرند. استاندار هرمزگان نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر ژاپن به معرفی ویژگی‌ها و فرصت‌های هرمزگان برای سرمایه‌گذاری و تعاملات اقتصادی پرداخت.
ابراهیم عزیزی در این زمینه اظهار کرد: یك هزار و 200كیلومتر نوار ساحلی، بهره‌مندی از چهار شبكه ارتباطی، وجود صنایع مهمی مانند فولاد و آلومینیوم و مناطق آزاد ویژه و تجاری از جمله پتانسیل‌های منحصربه‌فرد هرمزگان است.
نماینده عالی دولت در استان، شیلات و گردشگری را نیز از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری معرفی و اضافه كرد: مدیریت عالی استان از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده می‌كند.وی در ادامه پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را مرهون اعتماد به نفس و عزم جدی برای قطع وابستگی و خارج شدن از نفوذ نظام سلطه دانست.
وی بر آمادگی ایران بر گسترش مناسبات با همه كشورهای دوست بر اساس منافع مشترك تاكید و اظهار امیدواری كرد: روابط ژاپن و هرمزگان بتواند به تعمیق دوستی ملت دو كشور كمك كند

دیدگاه خود را بیان کنید