رشد 10 رصدی صادرات ماهی از کردستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۳ بازدید

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان کردستان از رشد 10 درصدی صادرات ماهی از این استان به خارج از کشور خبر داد

میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از افزایش صادرات ماهی از استان کردستان به خارج از کشور خبر داد و اظهار داشت: امسال از یک رشد 10 درصدی در زمینه صادرات ماهی به خارج از کشور در مقایسه با سال گذشته از طریق مرزهای رسمی استان برخوردار شده‌ایم.
وی تصریح کرد: تا پایان آذرماه امسال یک‌هزار و 200 ماهی با ارزش 24 میلیارد ریال از طریق بازارچه‌های مرزی سیرانبند بانه، سیف سقز و باشماق مریوان به خارج از کشور صادر شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 220 تن ماهی در استان کردستان تولید شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان کردستان به سهم پنج درصدی استان کردستان از تولید ماهی در کشور اشاره کرد و گفت: با تأمین اعتبار لازم و بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی سیروان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهیان خاورمیانه، این میزان سهم افزایش خواهد یافت.
میرزایی با اشاره به تولید این میزان ماهی در استان خاطرنشان کرد: 2 هزار و 200 تن ماهیان سردآبی در مجتمع‌های پرورش ماهیان سردآبی مزارع منفرد و استخرهای دو منظوره تولید شده و 3 هزار و 20 تن آن از منابع آبی استان کردستان صید و روانه بازار مصرف شده است.
وی به رتبه یازدهم استان کردستان در کشور در زمینه تولید ماهی اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از یک‌هزار و 300 تن ماهی در مجتمع های پرورش ماهی پالنگان و سیروان تولید می‌شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 300 صیاد در قالب تعاونی‌های صیادی در سه مجتمع پرورش ماهی پالنگان کامیاران، مجتمع سیروان سروآباد و نیز مجتمع قم چقای بیجار در زمینه پرورش ماهی فعالیت دارند

دیدگاه خود را بیان کنید