تولید 50 تن ماهی قزل آلا در شالیزار های تالش

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

مدیركل شیلات استان گیلان: در راستای بهره مندی چند منظوره از منابع كشاورزی، 50 تن قزل آلا در شالیزارهای تالش واقع در استان گیلان تولید و به بازار عرضه می شود.

ایرنا از سازمان شیلات ایران، 'حجت سعیدی' افزود: این پروژه به مساحت 15 هزار و 400 متر مربع و با توزیع 131 هزار بچه ماهی قزل آلا به صورت نیمه ترویجی دراین شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهارداشت: این پروژه در مزارع شالیزاری بعد از برداشت محصول به عنوان كشت دوم اجرا می شود كه یكی از راههای مناسب برای تولید پروتئین مورد نیاز كشور است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش درخواست مواد غذایی به خصوص پروتئین حیوانی و محدودیت منابع تولید در اكثر نقاط جهان كه كشور ایران و استان نیز از این قاعده مستثنی نیست، این موضوع در اولویت برنامه ها قرار دارد.

سعیدی تصریح كرد: پرورش ماهی قزل آلا در شالیزار یكی از راههای استفاده بهینه و چند منظوره از منابع كشاورزی است كه با كاهش دمای هوا از نیمه دوم مهرماه شروع و در یك دوره پنج تا شش ماهه با رسیدن به رشد استاندارد قابل عرضه به بازار مصرف است.

وی خاطرنشان كرد: اجرای این پروژه علاوه بر استفاده اقتصادی مطلوب و بهینه از اراضی شالیزاری در فصول غیر زراعی، باعث از بین بردن بیكاری پنهان، افزایش درآمد كشاورزان در نیمه دوم سال در بین خانوارهای روستایی و در نهایت منجر به غنی سازی اراضی شالیزاری می شود

دیدگاه خود را بیان کنید