رهاسازي 650 هزار قطعه بچه ماهي در منابع آبي استان اصفهان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

واحد مرکزی خبر : 650 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان اصفهان رهاسازی شد. مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این میزان رها سازی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است گفت: در اجرای این طرح، در10 منبع آبی استان فعالیت های صیادی و ایجاد اشتغال گسترش می یابد.

آقای عباسی : با اجرای طرح رها سازی ماهیان در دریاچه سدهای زاینده رود درچادگان ، خمیران در تیران و کرون ، گلپایگان و سدهای خاکی فریدن وفریدونشهر و استخرهای کشاورزی زیر یک هکتار در شهرستانهای این استان زمینه اشتغال مستقیم وغیر مستقیم بیش از 1000نفر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کپورمعمولی ، کپور علف خوار و فیتوفاگ ، از جمله ماهیان رهاسازی گرمابی هستند گفت: پارسال حدود 500 هزار قطعه بچه ماهی درآبهای استان رها سازی شد. حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان بومی ، افزایش مقدار ماهیان ،ترمیم ذخایر تحت فشار و آسیب دیده ، تقویت ذخایر ماهیان تجاری و ارتقا و بهبود فعالیت های صیادی و ایجاد اشتغال از اهداف این طرح است . امسال در استان اصفهان 5 هزار تن ماهی تولید شده است که در مقایسه با پارسال هزار تن افزایش نشان می دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید