جهاد كشاورزی مازندران با سلیمانیه عراق قرارداد همكاری امضا كرد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۱ بازدید

رییس سازمان جهاد كشاورزی مازندران : در سفری كه هیات تجاری ، اقتصادی و بازرگانی استان به سلیمانیه عراق داشت ، با طرف عراقی تفاهمنامه همكاری های اقتصادی كشاورزی امضا كردیم

عظیمی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : این تفاهمنامه در دیدار با ' فریدون عمرحسین ' ، مدیركل كشاورزی استان سلیمانیه عراق میان دو طرف امضا شد.

وی گفت : در این تفاهمنامه ، مازندران به صادر كردن انواع محصولات كشاورزی از جمله ماهیان گرم آبی و خاویاری ، نهال مركبات ، جوجه یك روزه و دانش بخش های مختلف كشاورزی به سلیمانیه عراق متعهد شد.

عظیمی افزود : اقلیم كردستان عراق نیز متعهد شده است تا همكاری لازم را در ایجاد بستر عرضه آبزیان مهیا كند.

وی ادامه داد : انتقال دانش و تكنولوژی تكثیر انواع ماهیان پرورشی برای توسعه آبزی پروری در منابع آبی اقلیم كردستان عراق هم از مفاد این تفاهم نامه است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت : ایجاد و توسعه بستر و بازار عرضه محصولات كشاورزی و آبزیان و برگزاری نمایشگاه های انواع محصولات كشاورزی و آبزیان ، ارائه خدمات فنی - مهندسی تولید انواع نهال و صادرات آن و احداث باغ و همچنین صادرات مركبات ، كیوی و سیب به اقلیم كردستان عراق از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

وی افزود : صادرات مشتقات مرغ ، جوجه یكروزه ، مرغ كامل بسته بندی شده و بازسازی و بهسازی و تأمین تجهیزات مدرن سالن های مرغداری و احداث سالن های مدرن با حداكثر بهره وری از مصرف انرژی ، از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

او ادامه داد : استان مازندران آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و ارائه خدمات فنی

در سلیمانیه عراق نیز اعلام كرد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی مازندران از احداث سردخانه نگهداری محصولات كشاورزی نیز به عنوان دیگر مفاد تفاهمنامه امضا شده با مسوولان سلیمانیه عراق یاد كرد.

سفر هیات اقتصادی - تجاری مازندران به اقلیم كردستان عراق با سرپرستی ' سید علی اكبر طاهایی ' ، استاندار مازندران به همراه 14 نفر از مدیران كل دستگاه های اقتصادی استان و 50 نفر از صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی در پاسخ به دعوت استاندار سلیمانیه عراق ، از نوزدهم تا بیست سوم دی ماه امسال انجام شد.

این سفر با هدف توسعه و تسهیل روابط تجاری ، بررسی و رفع موانع و مشكلات بازرگانان و همكاری برای جذب سرمایه گذاران و معرفی فرصت های سرمایه گذاری صورت گرفته است.

هیات تجاری اقلیم كردستان فروردین ماه سال پیش به مازندران سفر كرد كه نتیجه آن امضای 12 یادداشت تفاهم برای گسترش همكاری های تجاری بود.

مازندران با 460 هزار هكتار اراضی زراعی و باغی سالانه در تولید انواع محصولات كشاورزی نظیر برنج سفید با تولید حدود 950 هزار تن ، مركبات با حدود دو میلیون تن و انواع ماهی با 75هزار تن نقش مهمی در امنیت غذایی كشور دارد

دیدگاه خود را بیان کنید