تهیه بیش از 20 نوع غذای شیلاتی سازگار با ذائقه مردم

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۵ بازدید

آذربایجان شرقی در این استان آموزش داده شد

این مربیان آموزش دیده ، با برگزاری دوره های آموزشی توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی به آموزش علاقه‌مندان مناطق مختلف استان خواهند پرداخت.

مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت : برگزاری این دوره آموزشی از عمده سیاست‌های این مدیریت بشمار آمده و به منظور افزایش آگاهی های عمومی و ایجاد توجه بیشتر به محصولات شیلاتی در جامعه ، با حضور 40 نفر از مربیان آشپزی شهرستان‌های استان یک دوره آموزشی ویژه این مربیان جهت آموزش طبخ آبزیان ، در شهرستان تبربز برگزار شد.

محمد صمد زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به ضرورت بالا بردن مصرف آبزیان در جامعه و ارتقا جایگاه آن در سبد غذایی خانوارهای شهری ، روستایی و عشایری ، و همچنین فرهنگ سازی مصرف غذای سالم و استفاده صحیح از آبزیان با اشاره به این موضوع که مصرف آبزیان در استان آذربایجان شرقی در مقایسه با متوسط کشوری و جهانی بسیار نازل است گفت :این مدیریت ، آموزش طبخ و تنوع بخشی به غذاهای شیلاتی را به عنوان راهکاری برای برون رفت از این مشکل در استان با جدیت تمام دنبال می‌کند.

به گفته وی در این دوره آموزشی، برای تربیت مربی طبخ آبزیان ، تهیه بیش از 20 نوع غذای شیلاتی سازگار با ذائقه مردم استان آذربایجان شرقی به صورت عملی به مربیان آموزش داده شد

دیدگاه خود را بیان کنید