95 درصد از مزارع پرورش ماهی زنجان در کنار رودخانه‌ها است

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
95 درصد از مزارع پرورش ماهی زنجان در کنار رودخانه‌ها است

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان اینکه در راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی و آبزی نباید از آب‌های زیرزمینی استفاده شود، گفت: 95 درصد از مزارع پرورش ماهی زنجان در کنار رودخانه‌ها است

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان اظهار کرد: در چند سال اخیر متقاضیان پرورش ماهی و آبزی برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی را به کنار رودخانه استان زنجان سوق می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کنار رودخانه‌های قیزیل اؤزن و زنجانرود ظرفیت‌های لازم برای راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی و آبزی را دارند، گفت: 70 درصد از مزارع پرورش ماهی استان زنجان در شهرستان ماهنشان راه‌اندازی شده است.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان اینکه نباید در راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی از آب‌های زیر زمینی استفاده کرد، افزود: از این رو مزارع پروش ماهی در حاشیه‌های رودخانه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط و امکانات پرورش ماهی و آبزی برای متقاضیان فراهم می‌شود، گفت: مجوز راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی در شهرستان ماهنشان صادر نمی‌شود.

بورانی با بیان اینکه اقدامات لازم برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در برخی از روستاهای شهر حلب که در حاشیه رودخانه قیزیل اؤزن قرار دارند در حال انجام است، عنوان کرد:

وی اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در حاشیه رودخانه قیزیل اؤزن برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی، سالانه زمین اجاره می‌دهد که آب این مزارع نیز تأمین می‌شود.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان بیان کرد: با ارائه تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم باید در راستای افزایش استقبال عمومی برای بهره‌گیری از تسهیلات بانکی ارائه شده با نرخ بهره مناسب اقدام شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزش پرورش ماهی و آبزی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در راستای افزایش استقبال عمومی برای راه‌اندازی مزرعه ماهی در استان دوره‌های آموزش چگونگی راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی برگزار می‌شود.

وی افزایش مصرف ماهی در استان زنجان را ضروری دانست و گفت: مصرف ماهی در استان در مقایسه با مصرف استاندارد کشوری کم بوده و با برگزاری دوره‌های طبخ در راستای افزایش مصرف ماهی اقدام شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید