صید گردشگر با تور ماهیگیری

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

صید گردشگر با تور ماهیگیری

کیش به نسبت وسعت خود دارای یک از وسیع‌ترین ساحل‌هاست و در دنیا کمتر ساحلی را می‌توان یافت که به وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند. همچنین ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل و بسیار زیبایی هم که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند، از جاذبه‌های استثنایی کیش به حساب می‌آیند و می‌توانند مسافران را ساعت‌ها سرگرم کنند

هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:صنعت توریسم در کشور ما در حال حاضر از نظر توانایی‌های لازم برای اشتغال‌زایی مناسب، می‌تواند مهم‌ترین زمینه فعالیت‌های اقتصادی را به خود اختصاص دهد. در این میان، پرداختن به ورزش ماهیگیری و ایجاد شرایط لازم برای جذب گردشگران علاقه‌مند به این رشته ورزشی، می‌تواند در جهت توسعه صنعت توریسم ورزشی نقش قابل‌توجهی داشته باشد.

درگیری با ماهیان ریز و درشت!

علاقه‌مندان این رشته را در داخل از کشور، بیشتر سنین 40 سال به بالا تشکیل می‌دهد. این در حالی است که در خارج از کشور، به ویژه مردم کشورهای کانادا و ژاپن، در صورت فراهم بودن شرایط لازم، بسیار مشتاق هستند که برای ماهیگیری، به سوی آب‌های گرم خلیج‌فارس سرازیر شوند.

لوازم ماهیگیری: در دهه 1940 وقتی برای اولیت بار تعداد کمی از ماهیگیران با چوب‌های ماهیگیری که قرقره‌هایی خاص به آن متصل بود، در کنار رودخانه‌ها دیده شدند، همگان با تعجب به آنها نگاه کردند. ابزار آنها از چوب سبک و انعطاف‌پذیر بود و نخ ماهیگیری به واسطه حلقه‌هایی ناهمگون و در اندازه‌های متفاوت که در طول چوپ وجود داشت، به‌‌خوبی هدایت می‌شد و ماهیگیر می‌توانست طعمه‌های مصنوعی سبک و کوچک را تا فواصل دور و با دقتی باورنکردنی پرتاب کند، به هر حل با گذشت زمان این سیستم جای وسیله‌های سنتی را گرفت و تقریباً‌ همه ماهیگیران به این روش روی آوردند. این در حالی است که نکات بی‌شماری در ماهیگیری وجود دارد که با آموختن آن، این رشته مفرح ورزشی دلپذیر‌تر شود. وقتی برای اولین بار یک ماهی به قلاب بیفتد، بی‌گمان خود ماهیگیر هم به قلاب این ورزش هیجان‌انگیز گرفتار می‌شود! به همین علت، این ورزش می‌تواند برای ماهیگیر فرصتی برای تجربه آرامش و اندیشه و عرصه‌ای برای به کار گرفتن مهارت و تجربه باشد.

دریاچه‌های مناسب ماهیگیری

کناره‌های دریاچه لار در اوایل اردیبهشت ماه به روی علاقه‌مندان باز می‌شود و به تشخیص محیط زیست، تا اواخر سال آماده حضور ماهیگیران است. جاجرود در کرج، رودخانه و سد کرج، دریاچه تار و سد لتیان هم جزو مناطقی است که علاقه‌مندان ماهیگیری را جذب می‌کند. برخی از ماهیگیران به خاطر داشتن اطلاعات نادرست، در رودهایی ماهیگیری می‌کنند که فاقد شرایط لازم برای ماهیگیری هستند و راهنمایی‌های لازم را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

ماهیگیری تفریحی در کیش

خاک کیش دارای ساختار مرجانی است و با رنگ نقره‌فام در زیر آفتاب، از درخشندگی خیره‌کننده‌ای برخوردار است این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا که ماسه خاکستری پوشیده شده‌اند، ندارند، در حالی که آب دریا در ساحل جزیره کیش، بسیار شفاف و روشن است.
کارشناسان محیط زیست، این خاصیت را به وجود مراجان‌ها در پیرامون جزیره نسبت می‌دهند و معتقدند که مرجان‌ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره هستند.

کیش به نسبت وسعت خود دارای یک از وسیع‌ترین ساحل‌هاست و در دنیا کمتر ساحلی را می‌توان یافت که به وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند. همچنین ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل و بسیار زیبایی هم که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند، از جاذبه‌های استثنایی کیش به حساب می‌آیند و می‌توانند مسافران را ساعت‌ها سرگرم کنند.

گفتنی است، کیش از کم‌خطرترین سواحل دنیاست آب‌های ساحلی کیش فاقد کوسه خطرناک بوده و استفاده از آب دریا کاملاً‌ بی‌خطر است.

گستردگی سواحل، دریای زلال و آرام و گرمای مهربان آفتاب جنوب در محیط آرام و بی‌سر و صدای جزیره شرایط مطلوبی را برای علاقمندان به ماهیگیری در کیش فراهم آورده است

دیدگاه خود را بیان کنید