آلاینده های کشاورزی از عوامل کاهش ماهیان خاویاری است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۶ بازدید

آلاینده های کشاورزی از عوامل کاهش ماهیان خاویاری است

مدیرکل شیلات گلستان از جمله عوامل موثر برکاهش ماهیان خاویاری دریا را آلاینده های کشاورزی و استقرار افراد غیر مسئول در حاشیه دریا اعلام کرد

پاسندی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیکاری و همچنین نقص قوانین را از دیگر عوامل کاهش ماهیان خاویاری برشمرد و اظهار امیدواری کرد در سال جدید با اجرای قانون قاچاق بر ماهیان خاویاری به عنوان کالای قاچاق گام های موثرتر و بیشتری در جهت حفظ این آبزی ارزشمند برداشته شود.

وی اظهار داشت: طبق ماده 21 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صید،عمل آوری، تهیه، عرضه، فروش، حمل و نگهداری، صدور خاویار و همچنین ماهیان خاویاری که مصداق آن توسط شیلات تعیین می شود، بدون مجوز این سازمان مشمول مجازات قاچاق کالای ممنوع است و این لایحه با 133 رای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون سال 74 و براساس قانون ماده شماره 1 حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران منابع آبزی آب ها ی تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران ثروت ملی کشور بوده، حفظ و حراست از آن وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است.

پاسندی بیان داشت: مدیریت حفاظت و بهره برداری از این منابع در جهت منافع ملی کشور بر اساس این قانون و مقررات اجرایی آن اعمال می شود.


مدیر کل شیلات گلستان به برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره و اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان با تعریف قاچاق با موضوعیت صید غیر مجاز آبزیان و تبیین موارد آن و راه های مبارزه با این پدیده ناپسند آشنا می شوند.


وی هدف از برگزاری این کارگاه را جایگاه آبزیان در سطح ملی و وظایف شیلات عنوان کرد و اظهار داشت: امید است با برگزاری این کارگاه های آموزشی ضعف های قانونی در رابطه با صید غیر مجاز آبزیان برطرف شود تا قوه قضاییه بتواند با صلابت بیشتری با متخلفان در این زمینه برخورد داشته باشد

دیدگاه خود را بیان کنید