مصرف سرانه ماهی هر کردستاني سه کیلو كمتر از ميانگين كشوري است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

مصرف سرانه ماهی هر کردستاني سه کیلو كمتر از ميانگين كشوري است

دیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: مصرف سرانه ماهی هر کردستانی 4.2 کیلوگرم است.

رحمان میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه کردستان، افزود: امیدواریم با توسعه آبزی‌پروری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه به میانگین کشوری 7.8 کیلوگرم به ازای هر نفر برسیم.

وی با اشاره به این که صیادان کردستانی از منابع آبی شامل دریاچه زریوار، سدهای شهیدکاظمی سقز، گلبلاغ بیجار، وحدت سنندج، گاوشان کامیاران و در آینده‌ای نزدیک از سد سنگ سیاه صید می‌کنند، افزود: در حال حاضر 520 نفر عضو تعاونی صیادان استان کردستان هستند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان اضافه کرد: این تعدا صیاد که عضو تعاونی‌های صیادان هستند، سالانه کار صید و استحصال از منابع آبی استان کردستان را انجام می‌دهند.

میرزایی از جمله اقدامات سازمان جهادکشاورزی مطالعات لیمنولوژیکی و ارزیابی ذخایر آبی استان عنوان کرد و گفت: هدف از این مطالعات شناسایی و برآورد میزان تولید و همچنین ترکیب گونه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری در صورت تخصیص اعتبار عملیات مطالعات سه منبع آبی استان که سال گذشته عملیات آبگیری آنها انجام شده آغاز می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان در پایان یادآور شد: این سه منبع شامل سدهای سورال دهگلان، گاران مریوان و آزاد سنندج است

دیدگاه خود را بیان کنید