افزایش سرانه مصرف ماهی در استان قزوین ضروری است

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

افزایش سرانه مصرف ماهی در استان قزوین ضروری است
استاندار قزوین گفت: برای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تقویت شود و تعاونی‌های آبزی پروری در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.
مرتضی روزبه در جلسه مشترک با رئیس، معاونان سازمان جهاد کشاورزی و آبزیی پروران استان که در جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: با توسعه فعالیت تعاونی آبزیان در سطح استان می‌توان فرهنگ سرانه مصرف ماهی را در بین مردم ارتقا بخشید و سلامت آنها را تضمین کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان در تولید آبزیان بیان کرد: از ظرفیت‌های موجود استان باید برای افزایش تولید آبزیان استفاده کرد تا بتوان مصرف سرانه مصرف ماهی را در سبد غذایی شهروندان افزایش داد.
روزبه بر لزوم انجام اقدامات لازم برای برندسازی تولید ماهی الموت تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان برای افزایش سرانه مصرف ماهی بهره برداری مطلوب کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: در حال حاضر ۴۰۰ چشمه قنات در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای پرورش ماهی و ذخیره آب کشاورزی استفاده کرد.

نیازعلی ابراهیمی پاک اضافه کرد: با بررسی و مطالعات لازم در حوزه شاهرود از این پتانسل مناسب هم می‌توان برای تولید آبزی پروری در استان استفاده کرد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: در سال گذشته بیش از سه هزار و ۲۳۶ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان تولید شده است.

سیمین شکری تصریح کرد: این میزان ماهی در ۱۶۱ واحد پرورش ماهیان سردابی و ۶۶ واحد پرورش ماهیان گرمابی تولید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت از پنج واحد تولید ماهی خاویاری در استان بیش از ۲۲ تن گوشت ماهی و ۱۴ کیلوگرم خاویار تولید شده است.

شکری اظهار داشت: در تولید ماهیان زینتی، استان قزوین سال گذشته با تولید ۲۶ میلیون قطعه رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید