تکثیر 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

تکثیر 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

مدیر‌شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی میشود در سال ‌‎جاری 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در این استان تولید و تکثیر شود

پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر شش مزرعه تکثیر بچه ماهی در این استان کار تکثیر و تولید بچه ماهی قزل‌آلای رنگین کمان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 30 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در این استان تولید و تکثیر شد، گفت: پیش‌بینی میشود در سال ‌جاری این تعداد به 50 میلیون قطعه افزایش یابد.

پیرعلی ادامه داد: این استان 223 مزرعه پرورش ماهی با مساحتی بیش از 355 هزار و 457 مترمربع در اختیار دارد و سال گذشته توانست 16 هزار و 500 تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف کند.

مدیر‌ شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اشتغال ایجاد شده در بخش شیلات این استان را 4 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم اعلام کرد و افزود: تولید سرمایه سالانه این بخش بیش از 30 میلیارد تومان است.

وی ارائه مشاوره‌های فنی و کارشناسی، آموزش و ترویج، اختصاص اعتبارات و تسهیلات بانکی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم اعم از جاده، برق، پل، آبگیر و کانال را از جمله خدمات این مدیریت به مزرعه‌داران پرورش ماهی عنوان کرد.

پیر‌علی افزود: در همین راستا این مدیریت احداث دو مجتمع با ظرفیت یک‌هزار و 500 تن و با زیرساخت‌های لازم و اعتبار مصوب 2 میلیارد تومان و همچنین مطالعه چهار مجتمع دیگر را در دستور کار دارد.

وی افزایش تولید ماهی در سطح استان را از مهم‌ترین اهداف مدیریت شیلات استان اعلام و خاطرنشان کرد: با به کارگیری تکنولوژی‌های نوین پرورش ماهی و مکانیزه کردن مزارع، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

پیر‌علی تصریح کرد: در صورت داشتن برنامه‌ریزی بلند مدت و تأمین اعتبارات لازم، حمایت‌های مالی در قالب تسهیلات بانکی و جذب سرمایه‌گذاران توانمند می‌توان تولید ماهی سردابی این استان را به 50 هزار تن رساند

دیدگاه خود را بیان کنید