وزير کشاورزي ژاپن اعلام کرد کشورش قصد ندارد شکار نهنگ را متوقف کند

چهار‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

وزير کشاورزي ژاپن اعلام کرد کشورش قصد ندارد شکار نهنگ را متوقف کند
واحد مرکزی خبر/ اجتماعی 1391/12/08
در حالی که حوادث زیادی در روزهای اخیر بین صیادان ژاپنی و مدافعان نهنگ ها به وقوع پیوسته است ، وزیر کشاورزی و شیلات ژاپن سه شنبه اعلام کرد کشورش قصد ندارد شکار نهنگ های بالن را که به گفته وی جزو فرهنگ ژاپنی ها محسوب می شود، متوقف کند.
یوشیماسا هایاشی در مصاحبه ای اعلام کرد:«این یک فرهنگ و سنت دیرینه تاریخی است . ژاپن یک جزیره است ، به این سبب به دست آوردن پروتئین های خوب از اقیانوس برای تغذیه اهمیت دارد. این برای امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است.»
این وزیر ژاپنی در پاسخ به این پرسش که آیا ژاپن ممکن است توقف این صید را که در بسیاری از کشورها ممنوع است در بلند مدت پیش بینی کند گفت فکر نمی کند ژاپن چنین کاری انجام دهد.
وی با اشاره به شهر بندری در غرب ژاپن که از آن شمار زیادی از کشتی های ژاپنی برای شکار سالانه بالن به دریای آدریاتیک می روند، خاطر نشان کرد:« من از شیمونوسکی هستم.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو ، این وزیر ژاپنی گفت:« ما هرگز نگفته ایم که همه باید بالن بخورند. در هر صورت چرا دست کم این اختلاف فرهنگی به رسمیت شناخته نمی شود؟ ما این فرهنگ را داریم و شما این فرهنگ را ندارید.»
به گفته هایاشی ، انتقادهای بین المللی علیه ژاپن حملات فرهنگی و پیش داوری ها در خصوص فرهنگ ژاپنی است.
وی گفت:« در برخی از کشورها مثلا در کره، گوشت سگ می خورند، در استرالیا کانگورو می خورند. ما در ژاپن این حیوانات را نمی خوریم اما از آنها هم نمی خواهیم که خوردن این حیوانات را متوقف کنند زیرا ما درک می کنیم که این مسئله جزو فرهنگ آنان است.»

دیدگاه خود را بیان کنید