صادرات شیلات مازندران به 14 میلیون دلار رسید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

صادرات شیلات مازندران به 14 میلیون دلار رسید

خبرنگار كيهان:مديركل شيلات مازندران گفت: صادرات محصولات شيلاتي استان به حدود 14ميليون دلار رسيد.
به گزارش خبرنگارما، به نقل از روابط عمومي شيلات مازندران، حبيب نژاد افزود: در حال حاضر حدود 60درصد از منابع و ظرفيت هاي ماهيان گرم آبي استان و همچنين حدود80 درصد از منابع و ظرفيت هاي شناسايي شده ماهيان سرد آبي از بالقوه به بالفعل تبديل شده است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر حدود 81درصد كيلكا؛ 47درصد ماهيان استخواني درياي خزر و حدود 50درصد ماهيان خاوياري پرورشي استانهاي شمالي و 23 درصد كل ماهيان پرورشي كشور، در مازندران توليد مي شود.
مديركل شيلات مازندران گفت: مازندران در زمينه پرورش ماهيان گرم آبي مقام اول و در زمينه پرورش ماهيان سرد آبي مقام دوم كشور را به خود اختصاص داده است كه اين نشان دهنده جايگاه مهم شيلات استان در فعاليت هاي شيلاتي كشور است.
حبيب نژاد، محصولات صادراتي را شامل ماهيان تازه پرورشي كپور، فيتوفاك، آمور به وزن 4337 تن و ارزش اقتصادي13 ميليون 618هزاردلار و به كشور عراق و نيز ماهي هاي منجمد كيلكا به وزن 257تن و ارزش اقتصادي 180هزاردلار به كشور تركمنستان اعلام كرد.
وي اظهار اميدواري كرد، با توجه به توسعه ارتباط بين استان مازندران با منطقه اقليم كردستان عراق، صادرات شيلاتي استان به عراق در سال جاري افزايش يابد

دیدگاه خود را بیان کنید