اختصاص 2 میلیارد تومان برای احداث ایستگاه تحقیقاتی میگو در بوشهر

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

اختصاص 2 میلیارد تومان برای احداث ایستگاه تحقیقاتی میگو در بوشهر

استاندار بوشهر گفت: 2 میلیارد تومان سهم استانی برای احداث ایستگاه تحقیقاتی میگو با رویکرد تولید میگوی spf پرداخت می‌کنیم

خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با مدیران مرکز تحقیقات میگوی کشور اظهار داشت: استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های عمده در تولید میگو می‌تواند الگویی برای تولید انواع میگوها باشد.

وی افزود: امسال 2 میلیارد تومان سهم استان بوشهر برای ایجاد ایستگاه تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور با رویکرد تولید میگوی spf را پرداخت می‌کنیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در راستای مصوبه سفر سوم دولت به استان بوشهر که مقرر کرده بود پژوهشکده میگو در این استان احداث شود سهم 2 میلیارد تومانی خود را با تاکید بر اجرای طرح تولید میگوی spf اختصاص می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: تولید میگوی spf در استان‌های مختلف مطرح بوده و در سال 86 جزو مصوبات سفر نخست دولت بود که اجرایی نشد.

نوذر منفرد افزود: امسال در اجرای طرح توسعه کشاورزی استان 26 میلیارد تومان برای توسعه تولید انواع میگو اختصاص دادیم.

وی افزود: همچنین در نظر داریم برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته شیلات استان، تسهیلات حدود 40 میلیون تومانی برای تولید میگوی در زمین‌هایی به مساحت 20 هکتار اختصاص دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نظر مساعد رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران، اجرای طرح میگوی spf را در بوشهر در دستور کار داریم

دیدگاه خود را بیان کنید