مزارع پرورش ماهی در اردبیل مکانیزه می‌شود

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۳۶ بازدید

مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در یک برنامه‌ریزی مدون تمام استخرها و مزارع پرورش ماهی را در استان اردبیل به شکل مکانیزه درآورده و ظرفیت تولید آنها را افزایش دهیم

خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در کوثر اظهار داشت: با این حرکت می‌توانیم ظرفیت تولید را در استان اردبیل دو برابر افزایش داده و نیازمندی‌های مردم استان را به محصولات آبزی تأمین کنیم.
وی از فعالیت 300 مزرعه و استخر مدرن پرورش ماهی در استان خبر داد و تصریح کرد: در این مزارع قرار است بیش از 3 هزار تن انواع ماهی گرمابی و سردابی تولید شده و روانه بازار مصرف شود.
واعظی در ادامه خاطر نشان کرد: با این وجود ظرفیت تولید در حال رشد و توسعه است و این مدیریت از تمام سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش و ایجاد فرصت‌های اشتغال، کارآفرینی و تولید به جد حمایت می‌کند.
این مسئول حمایت‌های این مدیریت را از طرح‌های توسعه آبزیان به عنوان یکی از مؤلفه‌های خوب اشتغال و رونق اقتصادی یادآور شد و اضافه کرد: در چند سال اخیر در استان اردبیل در صنعت آبزی‌پروری فعالیت‌های خوبی با اصل قرار دادن امر ترویج و توسعه آغاز شده و به سرانجام رسیده است.
وی نمونه‌هایی از این آبزیان را شامل فیل ماهی، تاس ماهی، ماهی سفید و... اعلام کرد و ادامه داد: در چند سال اخیر با یک ظرفیت‌سنجی مناسب تولید خاویار نیز آغاز شده و ما در سال آینده جشن برداشت خاویار را برگزار می‌کنیم.
واعظی همچنین از ظرفیت خوب آبزی‌پروری کوثر در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت:‌ احداث سد کوثر و وجود دریاچه نیکوان موقعیتی ممتاز برای آبزی‌پروری در شهرستان کوثر است که انتظار می‌رود از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده شود.
مدیر شیلات استان اردبیل افزود: برای بهره‌برداری درست از این ظرفیت بیش از 25 هزار بچه ماهی در اختیار تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان قرار گرفته است تا بتوانند از این ظرفیت بهره‌برداری درست را انجام دهند.
فرماندار کوثر نیز در این جلسه ظرفیت تولید آبزیان را در کوثر بیش از یک هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: شیلات فرصتی مناسب برای تولید ثروت، استقلال غذایی مردم و اشتغالزایی است که با توسعه اهداف آبزی‌پروری می‌توان فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرد.
سعدالله رئیس‌ساداتی وجود ظرفیت‌های آبی را در این شهرستان یک وجه ممتاز توصیف کرد و ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت آب رودخانه قزل‌اوزن و با اشتغالزایی مناسب مجتمع آبزیان در کنار این رودخانه و اطراف روستای مشکول یک فرصت ممتازی است تا توانمندی‌های آبزی‌پروری را به منصه ظهور برساند.
وی از حمایت‌های تسهیلاتی از تولیدکنندگان آبزی خبر داد و تصریح کرد: هشت مرکز پرورش ماهیان سردابی در کوثر فعال است و قرار است به سرمایه‌گذاران طرح‌ها و فعالیت‌های تولیدی تسهیلات مورد نظر پرداخت شود

دیدگاه خود را بیان کنید