مزارع شیلاتی غیرمجاز از بستر رودخانه های چهارمحال و بختیاری جمع آوری می شود

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۱۶ بازدید

مزارع شیلاتی غیرمجاز از بستر رودخانه های چهارمحال و بختیاری جمع آوری می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال وبختیاری گفت: با مزارع شیلاتی غیرمجاز ایجاد شده در بستر رودخانه ها برخورد می شود و این گونه مزارع باید جمع آوری شود
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان،ˈحسین صمدیˈ دربازدید فرماندار اردل و مدیرکل دامپزشکی استان از رودخانه های سبزه کوه وکارون، با تاکید بر حفظ حریم و بستر رودخانه ها و جلوگیری از تخریب جاده مجاور رودخانه کارون (دسترسی بالد به کاوند)به صاحبان مزارع شیلاتی غیرمجاز این منطقه هشدار داد.

وی گفت: شیلات داران غیرمجاز این منطقه در اسرع وقت نسبت به جمع آوری تاسیسات ایجاد شده در بستر رودخانه اقدام وبرای دریافت مجوزهای لازم به مدیریت شیلات و شرکت آب منطقه ای استان مراجعه کنند.

صمدی تاکید کرد: مطابق قانون، از طریق مراجع قضایی با مزارع فاقد مجوز در بستر رودخانه ها برخورد می شود و خسارات وارده به بستر رودخانه و جاده مجاور از صاحبان این مزارع دریافت می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: برای کنترل سیلاب و هدایت ایمن آن به رودخانه و جلوگیری از بروز خسارت به منازل مسکونی و اراضی کشاورزی مسیل روستای دوپلان ساماندهی می شود.

صمدی، سامان دهی مسیل روستا دوپلان را با احداث کانالی به طول 73 متر، ارتفاع 3.1 متر و ضخامت 70 سانتیمتر با مصالح سنگ و سیمان در ساحل چپ رودخانه سبزه کوه و در محدوده روستای دوپلان با هزینه ای معادل یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد حواث غیرمترقبه توسط شرکت آب منطقه ای استان عنوان کرد.

شهرستان اردل در فاصله حدود 90 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و از مهمترین مراکز تولیدات شیلاتی استان است.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید