توزيع بچه ماهي بين استخر داران شمال سيستان و بلوچستان

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

توزيع بچه ماهي بين استخر داران شمال سيستان و بلوچستان
کار توزیع رایگان بچه ماهی بین استخرداران شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
مدیر کل شیلات سیستان گفت: باگذشت سه ماهه از جاری شدن آّب در بستر رودخانه هیرمند و انتخابات آن تعداد زیادی بچه ماهی در این رودخانه به طور طبیعی تکثیر شده اند.
خمر افزود: باتوجه به کاهش حجم آّب ورودی از افغانستان به دشت سیستان و گرمای شدید هوا، برای جلوگیری از تلف شدن کار جمع اوری آنها از بستر رودخانه توسط صیادان درحال انجام است.
وی با بیان اینکه شیلات سیستان مبادرت به خرید بچه ماهی های جمع آوری شده از رودخانه ها و آبراحه ها کرده است، گفت: هر کیلو بچه ماهی های آمور 10 هزار تومان و کپور 5هزارتومان از صیادان خریداری شده و به صورت رایگان بین آبزی پروران توزیع می شود.
مدیر کل شیلات سیستان خاطرنشان کرد: با گذشت ده روز از آغاز جمع اوری ماهی ها از انشعابات رودخانه هیرمند و توزیع آنها بین آبزی پروران تاکنون 60 استخر پرورش ماهی در منطقه ماهی دار شده است.
خمر ابراز امیدواری کرد با ادامه روند جمع آوری بچه ماهی ها، تمامی دوهزار استخر پرورش ماهی در منطقه ماهی دار شدند.
در سه ماهه گذشته با ورود آب از افغانستان به دشت سیستان تعداد زیادی بچه ماهی و ماهی از طریق رودخانه هیرمند در آبراحه ها و رودخانه های فرعی شمال استان سیستان و بلوچستان تکثیر و پراکنده شده اند که با کاهش حجم ورودی آب و تبخیر در اثر گرمای هوا بیم تلف شدن ماهی می رود
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید