پرداخت تسهیلات به بخش شیلات و دام مازندران

سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

پرداخت تسهیلات به بخش شیلات و دام مازندران
رییس اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : خط اعتباری فاز دوم با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد و 800 میلیون تومان به زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام و شیلات تخصیص داده شده که در حال جذب صددرصدی تسهیلات هستیم.
پرویز موسی نژاد به فعالیت های اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: خط اعتباری فاز یک اوایل سال گذشته با اعتباری بالغ بر 32.5 میلیارد تومان به اتمام رسیده که تمامی اعتبارات تخصیصی جذب شده است.
وی ادامه داد: در خط اعتباری فاز دوم اولویت با متقاضیانی است که سالیان سال در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ثبت نام کردند و در نوبت دریافت ماشین آلات بخش کشاورزی بودند.
رییس اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خوشبختانه در خط اعتباری فاز دوم به بخش اعظمی از تقاضاها پاسخ داده شده است گفت: نگاه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان متبوع بر این است در فازهای بعدی جنبه کیفی جذب اعتبارات در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: برنامه آینده سازمان جهاد کشاورزی در راستای جنبه کیفی بر این است ادواتی در بخش کشاورزی ترویج شوند که بتوانند در زمینه کاشت محصولات زراعی به جای 4 تا 5 بار تردد در زمین، با نگاه مصرف انرژی به 2 تا 3 بار تقلیل یابد که این کار با جایگزین کردن انواع چیزل (خاک ورز مرکب) و کاشت مستقیم انواع بذر کارها و کمبینات علاوه بر اینکه عملیات کاشت را آسان می کند از نیروی کار کمتری استفاده خواهد شد.

موسی نژاد با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش شیلات در خط اعتباری سال های 92 ، 93 و سال های آینده در بحث مکانیزاسیون جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است گفت: در زمینه شیلاتی با توجه به مکانیزه کردن پرورش آبزیان بتوانیم با استفاده از تجهیزات مکانیزه با کمترین مصرف آب بیشترین عملکرد را داشته باشیم.

رییس اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: انواع هواده، اکسیژن ساز و تجهیزات تصفیه آب یا فیلتر درام از جمله تجهیزاتی است که در بخش مکانیزه شیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در تولید علوفه، فرآوری و بسته بندی علوفه از جمله برنامه سال های آینده مکانیزاسیون در امور دام است که تسهیلاتی هم به این بخش پرداخت شود.

موسی نژاد به پلاک گذاری بیش از 175 دستگاه در استان اشاره کرد و افزود: برای 500 دستگاه ماشین آلات بخش کشاورزی جهت پلاک گذاری پرونده سازی شده است که حدود 200 دستگاه در دست اقدام برای پلاک گذاری است.

رییس اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی با هدف ایجاد امنیت و امکان توزیع سوخت از طریق کارت های هوشمند، جلوگیری از تردد غیر مجاز، ایجاد مکانیزمی جهت بیمه کردن ماشین آلات کشاورزی و جلوگیری از فروش غیر قانونی صورت گرفته است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید