دو میلیارد و 500 میلیون ریال به فعالان بخش شیلات آستانه پرداخت شد

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۹۷ بازدید

دو میلیارد و 500 میلیون ریال به فعالان بخش شیلات آستانه پرداخت شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از پرداخت دو میلیارد و 500 میلیون ریال از تسهیلات بانکی به فعالان بخش شیلات طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.
حمیدر رضا سلیمانی اظهار کرد: پرداخت این میزان تسهیلات در سال گذشته تخصیص یافته که امسال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پنج نفر از فعالان بخش شیلات از این تسهیلات بهره مند شده اند، یادآور شد: تجهیز، بازسازی و نوسازی مزارع پرورش ماهیان گرم آبی، سرد آبی و ماهیان زینتی از جمله طرح هایی بوده که از این تسهیلات برخوردار شدند

وی گفت: پرداخت این تسهیلات برای 13 نفر از افراد جویای کار اشتغال ایجاد کرده است.

سلیمانی در ادامه از آمادگی شیلات شهرستان برای پرداخت تسهیلات به نوسازی و بازسازی یگان صید و صیادی پره های صیادی این منطقه خبر داد و یادآور شد: هم اکنون 11 پره صیادی در این شهرستان وجود دارد که بیش از 950 نفر نیز در آنها فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین پرداخت حدود 30 میلیارد ریال از تسهیلات نیز به پنج متقاضی فعال بخش شیلات در زمینه های پرورش ماهیان خاویاری، گرم آبی، سرد آبی و زینتی در این شهرستان در دست اقدام قرار دارد.

وی تصریح کرد: امیدوارم تا پایان سال جاری این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز تعداد شش کارگاه تولید ماهیان زینتی ، سه مزرعه پرورش ماهیان سردآبی، دومزرعه پرورش ماهیان خاویاری،50 مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی،160 باب کشت توام برنج و ماهی در مزارع و همچنین شش آبندان پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، آستانه اشرفیه با برخورداری از رودخانه سفیدرود و 37 کیلومتر نوار ساحلی، در بندرکیاشهر این شهرستان از توانمندی های بسیار زیادی در بخش شیلات برخوردار است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید