برگزاری کارگاه آموزشی پرورش کرم خونی در شیلات هرمزگان

چهار‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش کرم خونی در شیلات هرمزگان
معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «آشنایی با کرم خونی دریایی Blood Wor و کاربرد آن در مراکز تکثیر بچه میگو» با همکاری بخش خصوصی و با حضور کارشناسان و بهره‌برداران در شیلات هرمزگان خبر داد
نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، علی کریمی گفت: این کارگاه آموزشی در راستای انتقال و اطلاع‌رسانی یافته‌ها و تحقیقات پژوهشی دنیا و همچنین پاسخگویی به نیاز بهره‌برداران و آبزی‌پروران در رابطه با غذای زنده و همچنین تغذیه میگوهای پرورشی برگزار شده است.
وی ارتقاء کیفیت بچه میگوی تولیدی از طریق برگزاری دورهای آموزشی را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی خواند.
کریمی خاطرنشان کرد: نقش غذای زنده در تغذیه آبزیان به ویژه در تغذیه مولدین به لحاظ ارزش غذایی و دارا بودن پروتئین، انواع اسید آمینه‌ها و سایر مواد مورد نیاز بدن آبزی بسیار حائز اهمیت است.
معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان بیان داشت: کرم خونی (Prenereis Nuntida) یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در تغذیه مولدین میگو گونه وانامی در مراکز تکثیر محسوب می‌شود که در این دوره آموزشی شاهد آموزش روش‌های تولید و پرورش آن بودیم.
کریمی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی در رابطه با محل زیست، شناسایی انواع گونه‌ها، نحوه تکثیر و پرورش (مکان مناسب پرورش، نحوه شناسایی و انتخاب مولدین، غذا دهی، نور و سایر پارامترهای موثر در پرورش) کرم خونی مطالب جامعی توسط دکتر«Stephen Craig» مشاور ارشد بین‌المللی در زمینه پرورش کرم خونی ارائه شد.
وی در ادامه اضافه کرد: کرم خونی یکی از جانوران مغذی در تغذیه میگوی مولد در راستای افزایش کمیت و کیفیت تخم و بچه میگوی تولیدی به‌کار می‌رود که در حال حاضر به‌صورت محدود از طبیعت جمع‌آوری و در اختیار مراکز تکثیر بچه میگو قرار می‌گیرد.
علی کریمی در پایان گفت: بخش خصوصی در حال بررسی و برنامه‌ریزی است تا با استفاده از دانش جهانی طرح تولید انبوه و تجاری گونه‌های بومی و اقتصادی این کرم خونی را در استان هرمزگان به مرحله اجرا درآورد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید