جشنواره طبخ ماهی در قصرشیرین برگزار شد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
جشنواره طبخ ماهی در قصرشیرین برگزار شد

رئیس اداره شیلات قصرشیرین گفت: اولین جشنواره طبخ ماهی با هدف بهره گیری مناسب از ظرفیت های شیلاتی و ترویج مصرف ماهی در خانوارهای ایرانی در شهرستان قصرشیرین برگزار شد

شاهین کرد رستمی هدف از برگزاری این جشنواره را بهره گیری مناسب از ظرفیت های شیلاتی برای مردم و افزایش سطح شیلات با ارائه محصولات سالم و ارگانیک و ترویج مصرف ماهی در خانوارهای ایرانی دانست .

وی افزود: در این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ غذاهای سالم، سنتی و محلی با استفاده مواد غذایی که از ارزش غذایی بالایی برخوردار بودند با پخت انواع غذاها و دسرها با ماهی هنر خود را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: واقعیت زندگی امروز این است که غذاهای آماده و فست ‌فودها جایگزین غذاهای سنتی و محلی سالم شده است، لذا باید تلاش شود که فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و محلی در سفره‌های خانواده‌های ایرانی بازگردانده شود.

رئیس اداره شیلات قصرشیرین تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای بانوان منجر به ایجاد شور و نشاط، ایجاد انگیزه برای پخت غذاهای سالم می‌شود.

این جشنواره با همکاری ادارات فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی قصرشیرین برگزار شد که در پایان جشنواره با داوری آشپزهای برتر به 10 نفر از شرکت کنندگان جوایز نقدی اهدا شد

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید