10 سرمایه‌گذار آماده فعالیت در بخش پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر هستند

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

10 سرمایه‌گذار آماده فعالیت در بخش پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر هستند
استاندار بوشهر گفت: 10 سرمایه‌گذار آماده فعالیت در بخش پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر هستند
مصطفی سالاری اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه استان بوشهر در ابعاد مختلف برداشته شده است و امیدواریم به زودی شاهد تحول در استان باشیم.
وی به ظرفیت‌های استان بوشهر در ابعاد مختلف اشاره کرد و بیان داشت: استان بوشهر در زمینه‌هایی همچون دریا و دریانودی، کشاوری، شیلات، صید و صیادی، پرورش آبزیان، تجارت و بازرگانی، معادن، نفت و گاز و پتروشیمی و . . . دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است.
استاندار بوشهر ادامه داد: شیلات یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر است که با جذب سرمایه‌گذار در این بخش می‌توانیم شاهد تحول در اقتصاد و درآمدزایی و ایجاد اشتغال بالا باشیم.
پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر مقرون به صرفه است
وی با اشاره به آمادگی 10 سرمایه‌گذار برای فعالیت در بخش پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: یکی از این سرمایه‌گاران برای فعالیت در بخش پرورش ماهی در قفس در دریاچه و 9 سرمایه‌گذار نیز متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس در دریا هستند.
سالاری با اشاره به لزوم بررسی توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، ادامه داد: باید بانک عامل برای ارائه تسهیلات در این بخش تعیین شود و برای این منظور کار کارشناسی در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه کارشناسی‌های صورت گرفته بیانگر مقرون به صرفه بودن این طرح‌ها در استان بوشهر است، افزود: همه فعالیت‌ها باید بر اساس بررسی دقیق و کارشناسی صورت بگیرد.
سد چمشیر تحول کشاورزی در شمال استان بوشهر را در پی دارد
استاندار بوشهر همچنین به موضوعات مطرح شده در ارتباط با منطقه آزاد تجاری بوشهر اشاره کرد و افزود: هر چند مکان منطقه ازاد در بوشهر اعلام نشده است ولی این موضوع تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.
وی از اعلام مکان منطقه آزاد تجاری بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: هر چند برخی افراد سودجو محل این منطقه را شهر بوشهر اعلام کرده‌اند ولی این منطقه در شهرستان بوشهر است.
سالاری در ادامه به وضعیت اجرای پروژه سد چمشیر در استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این پروژه در دست اجرا است و با تکمیل آن، 37 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر در شهرستان‌های گناوه و دیلم آبیاری می‌شوند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید