اجراي طرح پرورش ماهي در استخرهاي 2 منظوره هيرمند

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۱۰ بازدید

اجراي طرح پرورش ماهي در استخرهاي 2 منظوره هيرمند
طرح پرورش ماهی در استخرهای 2 منظوره در هیرمند اجرا شده است.

رییس شیلات هیرمند گفت: با بروز پدیده خشکسالی چند سال اخیر و کاهش آب سطحی در منطقه سیستان، فعالیتهای بخش شیلات به ویژه در حوزه آبزیان دچار مشکلاتی شد که این امر سبب ایجاد استخرهای 2 منظوره کشاورزی در مجاورت چاهکهای سطحی شد.

حیدری افزود: این استخرها در واقع برای مصارف کشاورزی و ذخیره آب مورد نیاز کشاورزان مورد استفاده قرار می گرفت که با ایجاد اصلاحات فنی روی آنها، تبدیل به استخرهای 2 منظوره کشاورزی و پرورش ماهی شدند.
وی با بیان اینکه این طرح خلاقانه سبب ماندگاری جمعیت در منطقه شده است، گفت: پیش بینی می شود با این کار ترکیبی و استفاده از حداقل ظرفیتها، 80 تن ماهی در پایان فصل صید در این منطقه برداشت شود.
رییس شیلات هیرمند افزود: هم اکنون 205 باب استخر پرورش ماهی بتنی و خاکی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 155 باب بتنی و 50 عدد خاکی است که 120 باب از این استخرها در حال پرورش ماهی هستند .
حیدری با اشاره به اینکه این استخرهای پروش ماهی زمینه اشتغال 100 نفر از روستاییان منطقه را فراهم کرده است، گفت: اشتغالزایی ، تولید گوشت ماهی با کمترین هزینه ، بهبود تولیدات زراعی و باغی از طریق غنی شدن آب کشاورزی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در استخرهای 2 منظوره است
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید