طرح و نقشه جامع صید و صیادی استان بوشهر تدوین شود

دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

طرح و نقشه جامع صید و صیادی استان بوشهر تدوین شود
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود طرح و نقشه جامع و عدم برنامه ریزی مناسب یکی از مشکلات حوزه صید و صیادی استان بوشهر است که باید نقشه جامع این حوزه تدوین شود.
عبدالکریم جمیری در نشست با اعضای تعاونی صیادی جلالی در بوشهر ماه رمضان را فرصت خوبی برای تفکر عمیق در درون خود و کسب عبودیت کامل در برابر خداوند متعال دانست و اظهار داشت: ذکر و راز و نیاز ذائقه‌ای است که در وجود همه ما نهاده شده و باید با کسب معرفت آن را بازیابی و استفاده کنیم.
وی، شغل صید و صیادی را یکی از سخت‌ترین مشاغل عنوان کرد، و افزود: سخت‌ترین شغل را صیادان انجام می‌دهند با وجود اینکه در شرائط بد آب و هوایی این کار را انجام می‌دهند اما از کمترین حمایت‌ها برخوردار هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نشست بررسی مسائل و مشکلات صیادان در تعاونی صیادی کشور خبر داد، و گفت: در این نشست درباره چگونگی استفاده بهتر از فرصت صید و صیادی، امنیت دریا با هماهنگی سازمان شیلات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جمیری تنظیم روابط بین صیادان و حل مسائل و مشکلات آنها را یکی از وظایف اداره شیلات عنوان کرد، و گفت: شیلات استان بوشهر باید ضعف‌های حوزه صید و صیادی را شناسایی کند تا بتوان حداکثر نفع با کمترین هزینه برای صیاد داشته باشد و این کار شدنی و دست یافتنی است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی علت اصلی به وجود آمدن برخی از مشکلات در حوزه صید و صیادی را بکار نبستن روش درستی برای حل مسائل آنان دانست و گفت: باید دانش و تجربه را در کنار یکدیگر بکار گرفت تا مسائل حل شود.

وی نبود طرح و نقشه جامع و عدم برنامه ریزی مناسب را یکی دیگر از عوامل اختلافات و ایجاد مسائل و مشکلات عنوان و تصریح کرد: این اختلاف نظرها سبب می‌شود که ما یک نظر واحدی را برای حل مشکلات نداشته باشیم.

جمیری لازمه استفاده بهتر از این فرصت را داشتن نقشه جامع دانست، و بیان کرد: باید داشته‌های خود را بخوبی شناسایی، و راهکارهای آن را بدانیم تا برای استفاده مناسب از این فرصت گام برداریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صیادان مشکلات زیادی دارند و باید برای رفع دغدغه‌های آنان فکر کرد که تقویت روابط صیادان با مسئولان شیلات استان بوشهر یکی ازآن راهکارها است
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید