متقاضیان نصب انواع تجهیزات آبزی پروری در زنجان از تسهیلات بانکی برخوردار می شوند

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

متقاضیان نصب انواع تجهیزات آبزی پروری در زنجان از تسهیلات بانکی برخوردار می شوند
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از برخورداری متقاضیان نصب انواع تجهیزات آبزی پروری از تسهیلات بانکی در این استان خبر داد.
محمود صیاد بورانی افزود: مکانیزاسیون استفاده از انواع تجهیزات مناسب در راستای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش استفاده از آب تازه ورودی، کاهش طول دوره پرورش، کاهش قیمت تمام شده محصول و کاهش ساعت کاری آبزی پروری در طول دوره ˈبه واسطه نظافت مکانیزه استخر، رقم بندی مکانیزه ماهی، غذا دهی به ماهی ها به صورت خودکار ˈ انجام می شود
وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر حداقل 10 نوع از انواع تجهیزات آبزی پروری در استان زنجان ساخته شده یادآورشد: هم اکنون این تجهیزات در مزارع آبزی پروری مورد استفاده قرارمی گیرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: نتایج استفاده از این تجهیزات تاکنون قابل قبول بوده بطوری که در زمان حاضر به ازای یک لیتر در ثانیه آب تازه ورودی و 9 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده مزرعه، که مجددا به ورودی استخرها هدایت می شود، یک تن ماهی قزل آلا تولید می گردد.

صیادبورانی افزود: طبق آیین نامه سازمان شیلات ایران باید به ازای هر پنج لیتر در ثانیه آب تازه ورودی و پنج لیتر در ثانیه آب تصفیه شده یک تن تولید لحاظ شود.

وی ادامه داد: این امر بیانگر آن است که تجهیزات آبزی پروری استان نقش مهمی در کاهش استفاده از آب تازه ورودی و صرفه جویی در استفاده از این سرمایه مهم دارد.

صیادبورانی تاکید کرد: فعالان در عرصه آبزی پروری که علاقه مند به ارتقا ضریب مکانیزاسیون مزارع خود هستند، باید نوع تجهیزات را مشخص و به شیلات این استان ارایه کنند و پس از تایید کارشناسان مربوطه جهت استفاده از تسهیلات بانکی به بانک عامل معرفی شوند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: انواع پمپ های هواده، پمپ های برگشت آب، دستگاه های نظافت کننده استخر، دستگاه های ضد عفونی کننده آب، فیلترهای مکانیکی جهت جداسازی فضولات از آب و دستگاه های مخلوط کننده آب و اکسیژن از عمده تجهیزاتی است که در زمان حاضر در صنعت آبزی پروری استان زنجان مورد استفاده قرار می گیرد.

صیاد بورانی خاطرنشان کرد: در صورتی که دستگاه جدیدی نیز توسط متقاضی به شیلات معرفی شود امکان ارایه تسهیلات برای این دستگاه مقدور است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در این استان یک شرکت 10 نوع از تجهیزات آبزی پروری را تولید و نیاز استان در این صنعت را تامین می کند
منبع : خبرگزاري جمهوري اسلامي

دیدگاه خود را بیان کنید