کشف 1400رشته دام‌های صیادی غیرمجاز در مازندران

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۹ بازدید

کشف 1400رشته دام‌های صیادی غیرمجاز در مازندران
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران از کشف بیش از یک‌هزار و 400 رشته دام‌های صیادی غیرمجاز تیر ماه امسال در آب‌های ساحلی استان خبر داد.
علیرضا ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران در تیرماه امسال یک‌هزار و 490 رشته دام‌های صیادی غیرمجاز غضروفی و فلسدار در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شد
وی یادآور شد: مبارزه با صید غیرمجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی دریای خزر که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران بیان داشت: نیروهای این یگان در 27 مرحله عملیات مشترک و بازرسی‌های مختلف با بیش از 2 هزار و 534 ساعت گشت‌های دریایی و ساحلی در شرایط زمانی و مکانی متعدد موفق شدند علاوه بر دام‌های مکشوفه،35 کیلوگرم ماهی غضرفی، 140 قطعه ماهی استخوانی، 3 هزار و 314 عدد کرف و 39 عدد لنگر را کشف و ضبط کنند.

ندایی اظهار داشت: در این راستا چهار نفر متهم دستگیر و پرونده‌های این متخلفان به مراجع قانونی برای رسیدگی ارجاع داده‌شد.

وی با اشاره به اینکه جلسات مستمری ماهانه با دادستان‌های حوزه استحفاظی ساحلی برگزار می‌شود، گفت: مقام قضایی استان از حمایت همه جانبه مأموران یگان در حفظ و حراست از انفال مسلمین و برخورد قانونی و بازدارنده با صید غیرمجاز تأکید داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران ضمن تشکر از همکاری شهروندان،از همه هم استانی‌ها خواستار شد، هرگونه اطلاعاتی درباره صید غیرمجاز را به ستاد خبری این یگان با شماره 35289555 بابلسر اطلاع دهند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید