ايران ظرفيت صادرات 70 هزار تني آبزيان به روسيه را دارد

یک‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

ايران ظرفيت صادرات 70 هزار تني آبزيان به روسيه را دارد
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ایران ظرفیت صادرات 70 هزار تنی آبزیان به روسیه را دارد.
آقای صالحی در پایان سی و پنجمین اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر در سنت پترزبورگ افزود: قراردادی برای صادرات 10 هزار تن انواع آبزیان و کنسرو ماهی به روسیه بسته شده که در صورت تمایل طرف روسی این ظرفیت صادراتی قابل افزایش است.
وی با اشاره به پایان سی و پنجمین اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر در سن پترزبورگ گفت: در این اجلاس که با حضور روسای سازمان‌های شیلات و وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای جمهوری اسلامی ایران‌، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه برگزار شد پیرامون حفظ منابع زنده دریای خزر، ارایه اطلاعات صید و صیادی و بازسازی ذخائر زنده آبی تبادل نظر شد.
وی بابیان اینکه نمایندگان کشورهای ساحلی دریای خزر، گزارش اقدامات و آخرین وضعیت منابع زنده آبی مربوط به دریای خزر در سال‌های 2013 و 2014 را ارائه کردند افزود: مذاکره درباره تنظیم آیین نامه کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر در چارچوب «موافقتنامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر» نیز از اقدامات دیگر این اجلاس بود.
موافقتنامه حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر، مهر ماه سال گذشته در جریان اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در آستاراخان روسیه به امضاء رسید.

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید